Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Thursday, September 1, 2016

DAP tidak menghormati orang Melayu: Respon Dyana Sofya

Dyana Sofya perlekeh senarai 'DAP tak hormat Melayu'
mk  -  Hari ini, 3:45 petang
Dyana Sofya Mohd Daud sedih melihat senarai bukti DAP tidak menghormati orang Melayu yang dikeluarkan oleh Ketua Pemuda Umno Wilayah Persekutuan, Razlan Rafii ini.

"Saya terpanggil untuk menjawab kenyataan balas oleh Razlan bertarikh 31 Ogos 2016 apabila beliau menyenaraikan 'bukti' DAP tidak menghormati orang Melayu," katanya dalam kenyataan, hari ini.

Menjelaskan mengenai acara Oktoberfest 2014 yang dihadiri oleh para pemimpin DAP seperti yang disebut oleh Razlan, kata Dyana, para menteri juga jangan hadiri majlis diplomatik jika sedemikian.

"Sekarang, Oktoberfest adalah acara antarabangsa yang disambut di seluruh dunia dan bukan semata-mata meneguk arak yang Razlan bayangkan.

"Sambutan Oktoberfest dihadiri oleh wakil-wakil rakyat DAP dan bukannya dianjurkan oleh DAP serta mereka yang hadir adalah atas jemputan," jelasnya.

"Adakah Razlan rasa ahli-ahli politik tidak boleh hadir dalam apa jua acara semata-mata kerana majlis itu menghidangkan arak Jika begitu, pada menteri juga tidak boleh hadir majlis diplomatik juga.

"Untuk menyatakan orang Melayu mudah tersinggung dengan apa yang orang lain makan atau minum adalah penghinaan terhadap kecerdikan majoriti orang Melayu. Hanya kerana Razlan sendiri berpandangan sempit, beliau tidak boleh anggap semua orang sepertinya," jelas beliau.

Dyana turut mengingatkan Razlan mengenai tindakan Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin yang merujuk anggota parti sebagai macai dan kenyataan Anggota Parlimen Langkawi, Datuk Nawawi Ahmad yang menyebut 'Malaysian Official 1' adalah Yang di-Pertuan Agong.

"Saya tertanya-tanya jika Razlan sedar bahawa Umno rasa ok untuk merujuk kepada ahli-ahlinya sebagai 'macai'. Dalam DAP, semua dianggap sama tetapi Umno anggap rakyat sebagai macai," tambah Dyana.

# aku pun tertanya juga yang mamat ni reti hormat orang ke?
rasanya dah berapa kali dia dan kawan-kawannya terjah pejabat DAP. Bukankah biadap pada sisi Melayu? Apa rasa kalau geng cina terjah macam tu ke pejabat UMNO?

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa