Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Saturday, October 4, 2014

Segala-Galanya Hitam!

When someone mentions the creature that's completely black, who's bones are black, who's organs are black and even blood has really dark color, you're probably imagining some sinister creature that lurks in the night. You've never been further away from the truth. These completely black chickens, that originate in Indonesian island Java, called Ayam Cemani (Ayam means "chicken" in Indonesian and Cemani is "completely black" in Javanese) are prised possession of every farmer and are rather rare
 
 
 
  

4 comments:

  1. So telurnya hitam jgk ke warna tu?..

    ReplyDelete
  2. Digunakan dalam amalan black magic. Siap ko.

    ReplyDelete
  3. Anon 4:23 PM

    Telurnya saya tak tahu dan tak pernah lihat tapi kalau Ayam tu saya pernah lihat di rumah seorang Dukun

    Anon 6:04 PM

    Yang dikatakan untuk buat black magic tu saya tak pasti tapi kalau bagi Dukun di sini mereka gunakan untuk dibuat ubat dan salah satu ramuan buat makjun

    ReplyDelete
  4. Ayam Hitam kita nampak , mamat besar hati hitam 20 sen tak nampak...

    Sudah di magik ke semua kita ini ?

    Mamak , kopi susu satu mari !!!

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa