Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Thursday, February 19, 2015

Betul rupanya Malaun ni kepanasan dan tak lena tidur

Tak pernah dibuat orang lain
Serang bertubi-tubi kiri kanan
Yang aibnya ialah menyerang orang yang tidak ada ruang untuk menjawab (dah terkurung)

Agak-agak jelmaan apa yang mengejarnya?
Biasanya manusia yang bersikap begitu adalah kerana berada dalam resah gelisah dan tak lena tidur
Bila dah tak lena tidur biasa akan berhalusinasi dan paranoid 
Selanjutnya  akan meraban, meracau dan akhirnya akan sakit jiwa (gila)

Majlis Peguam bertindak seperti pembangkang- Shafee
 | February 18, 2015
shfeeamleongPETALING JAYA: Ketua Pendakwaraya kes Liwat 2, Tan Sri Shafee Abdullah menggesa agar pihak Peguam Negara mengambil tindakan undang-undang terhadap Presiden Majlis Peguam Malaysia, Christopher Leong dan bekas presidennya Datuk S. Ambiga, yang memberi kenyataan yang boleh dianggap menghina mahkamah.
Menurutnya akhir-akhir ini, tindakan Majlis Peguam tersasar daripada objektif asal dan bukan lagi bebas sebaliknya seolah-olah sebuah satu parti poltik yang mendampingi pihak pembangkang.
Dalam pada itu, Shafee turut menyangkal kritikan Leong berhubung penggunaan Seksyen 377B dan 377C Kanun Keseksaan dalam pendakwaan kes Anwar dab bekas pembantunya sebagai tidak tepat.
“Leong bukan seorang peguam kes jenayah. Komen beliau tentang 377B dan 377C memang tidak tepat. Itu sebabnya, Leong beliau tidak faham langsung fakta dalam kes ini, iaitu apabila (pengadu) Saiful mengakui tidak rela, tapi terpaksa menyerah. Fakta ini menunjukkan Sakful bukan sukarela mengikut kefahaman undang-undang,” katanya dalam satu forum di Akademi Kapten Husin, Kelana Jaya.
Tidak terhenti di situ, Shafee turut membidas kenyataan yang dibuat oleh Ambiga bahawa Barisan Nasional (BN) telah tersilap langkah dengan memenjarakan Anwar.
Bagi Shafee, Ambiga juga tidak memahami hujah tersebut.
“Kenyataan Ambiga itu seolah-olah beliau mempertikaikan keputusan yang dibuat Mahkamah Persekutuan dan menganggap BN sebahagian daripada sistem kehakiman,” katanya.
Mahkamah Persekutuan pada 10 Februari memutuskan bahawa Anwar didapati bersalah meliwat Saiful di sebuah unit kondominium di Damansara, Kuala Lumpur, pada 26 Jun 2008.
Bahkan, Mahkamah Persekutuan juga mengekalkan hukuman lima tahun penjara yang dijatuhkan oleh Mahkamah Rayuan tahun lepas.

Cer baca pula laporan ni pulak : Road show, debat dedah Liwat II Anwar?

Kalau tak kerana jiwa kacau kenapa harus dijaja pada khalayak tentang kes itu?
Nak katakan dia betul, dan Anwar memang najis?
Satu lagi untungkah UMNO buka pentas?
Atau harapkan untung berjuta, yang dikendung berciciran!

6 comments:

  1. Budak lahanat ini gaya dajjal hancur umat cara aniaya jijik.

    Anwar Ibrahim dalam jail , namun BADI nya luas sehingga jutaan lahanat takut pada nya.

    Alhamdullillah kita ada anak melayu asal kampong tetapi otak kualiti global.

    Lahanat sasau tu budak khordhing-ghell...

    ReplyDelete
  2. Ahli silap mata dianggap hebat dengan persembahan magiknya,tanpa terdedah teknik atau muslihat yang digunakannya. Hinggakan otak tersilap tafsir dengan apa yang dilihat oleh mata.Itulah kehebatan 'professional magician', dalam hal ini Shafee yang berasa dirinya hebat seolah-olah tidak yakin dengan helahnya(mungkin merasakan tipu muslihatnya terdedah) terpaksa membuat tour seumpama ahli silap mata yang melakukan kesilapan sehingga terdedah tipu muslihat yang digunakan. Akhirnya beliau akan dianggap magician yang biasa-biasa sahaja kerana skripnya sudah diketahui. Simpati buat Shafee kerana terpaksa menyakinkan masyarakat dengan keputusan mahkamah. Apapun perasaan yakin,percaya,takut,berani,sayang, benci semuanya adalah hidayah dari Allah. Mungkin hari-hari kita boleh semarakkan kebencian di akhbar mahupun tv,tapi diakhirnya tanpa hidayah Allah, masyarakat tidak akan terpengaruh. Pasti akan ada yang percaya dan pasti akan ada yang tidak percaya, tetapi dalam hal ini Shafee seakan terdesak untuk suruh orang percaya, mengapa agaknya?

    ReplyDelete
  3. Menurut kata Shafee Saiful mengakui tidak rela, tapi terpaksa menyerah. Hoi Shafee, mana pernah dibuktikan dlm perbicaraan itu yg menunjukkan Saiful tidak rela? Yg dibuktikan adalah bahan2 bukti yg diolah supaya tertuduh boleh didapati terlibat, itu sahaja.

    Terpaksa menyerah??? Inilah antara kenyataan paling bangang oleh Shafee, terpaksa menyerah apanya kalau Saiful boleh bawa K jelly sendiri, bebas datang dan balik sendiri dan mendakwa pula telah beberapa kali kena liwat sebelum itu, terpaksa menyerah kepala hotak kamu. Sudahlah Shafee oi, ayat kamu sendiri telah membuktikan kamu itu kaki kelentong! Dasar penipu, orang bodoh/bangang dlm Umno itu bolehlah kamu pengaruhi minda mereka.

    ReplyDelete
  4. loyar tong taik hanya bolih cari makan di malaysia klau luar negara dah pencen jadi loyar juai tose

    ReplyDelete
  5. Juai tose itu lah selayaknya . cuba kita intai wajahnya ........melayu ke !

    Kah Kah Kah teringat pula kesah si kitol....

    ReplyDelete
  6. Harap2 apa yg dia buat akan memakan dirinya. Iblis mmg suka org cmni, menjahanamkan & menyesatkan manusia tak beriman tanpa disedari.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa