Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Friday, February 20, 2015

Menggelupur sakan nampaknya!

Saya hanya bentang fakta kes, kata Shafee
Published: 19 February 2015 10:49 AM
Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah mempertahankan tindakannya memberi kenyataan terbuka berkenaan kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim kerana ia tidak melanggar sebarang etika guaman. – Gambar fail The Malaysian Insider, 19 Februari, 2015

Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah, yang mengetuai pendakwaan kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim, menegaskan beliau tidak melanggar mana-mana etika guaman apabila memberi kenyataan terbuka kepada media dan orang ramai selepas kes itu selesai.
Katanya kepada Sinar Harian, beliau hanya membentangkan dan menerangkan fakta kes tersebut kepada orang ramai.
“Malah saya pula kini sedang lakukan tugas yang sepatutnya dilakukan Majlis Peguam, iaitu mempertahankan badan kehakiman negara, sesuatu yang mereka gagal lakukan.
“Mereka kritik dan mempersendakan pula badan kehakiman. Saya rasa Majlis Peguam yang patut didakwa (kerana melanggar etika guaman),” katanya selepas program dialog anjuran Akademi Kepimpinan Kapten Hussein di Kelana Jaya pada Selasa malam.
Shafee menerima kritikan peguam dan pemimpin pembangkang kerana terus menyerang Anwar dan membincangkan kes mahkamah itu walaupun Mahkamah Persekutuan sudah membuat keputusan dan Ketua Umum PKR itu kini sedang menerima hukuman penjara.
Beliau juga didakwa melanggar Akta Profesion Undang-Undang 1976 apabila dikatakan mencari publisiti bagi kemenangannya dalam kes itu.
“Mana ada publisiti? Isu publisiti hanya timbul jika saya membuat kenyataan memuji, maknanya mengia-iakan sangat (kemenangan dalam kes itu), tetapi bila masa saya buat begitu?
“Saya hanya menyampaikan fakta kes. Malah saya berikan banyak penghormatan kepada pendakwa raya sebelum ini yang melakukan kerja dengan sangat baik, kalau tidak kami tidak mampu (menang),” katanya.
Pada Selasa lalu, Shafee mengatakan beliau menganggap Majlis Peguam kini sudah tidak lagi bebas dan menjadi parti politik pembangkang.
Beliau juga menggesa Peguam Negara mengambil tindakan undang-undang ke atas presiden majlis itu Christopher Leong dan bekas presidennya Datuk Ambiga Sreenevasan kerana katanya cuba mengelirukan orang ramai dengan kenyataan mereka yang juga dianggap menghina mahkamah. – 19 Februari, 2015. - sumber

10 comments:

  1. dah kena badi.....Allah menghukum berbagai cara....secara tak langsung dia bercakap seperti orang "nyanyok"....

    ReplyDelete
  2. Loyar buruk ini akan berhujah sorang-sorang di hadapan kerusi mcm ceramah2 umno yang lalu... binasalah engkau sebab engkau menzalimi insan yang tidak dapat dibuktikan bersalah secara syarak, malah bukti undang2 sekular juga masih menimbulkan banyak keraguan yang munasabah... binasa di dunia binasa di akhirat.

    ReplyDelete
  3. Org bijak pandai tetiba jadi bodoh. Merapu. Kuasa Allah...wallahualam.

    ReplyDelete
  4. The main objective to be proven by Shafee that he is also capable of sodomizing KJ, even though KJ not willingly, may the action be exhibited during the roadshow series. If Shafee has demonstrated his ability sodomizing KJ which KJ in a state without consent, of course, more and more Malaysians will believe Anwar had sodomized Saiful. What else if KJ can prove he can not poop for 3 days, what will you expect?
    That Ahmad Shabery Cheek prolapse is not any reason, simple zero ie he also was once a sodomized victim by Anwar. That's it.

    ReplyDelete
  5. BADI.....

    Tahun Baru Cina , Tahun Kambing akan Allah SWT jadi pengkhiamat lahanat membuka pekong di dada....

    Doa orang orang di aniaya akan di balas di atas bumi lagi , Insya Allah

    Sorang sorang lahanat akan ter sungkur dan KIOK dalam hina.

    Tunggu dan lihat saja....

    ReplyDelete
  6. mualaf katakan lidah berbelit la.bak kata admin greenbox 'hukum kebenaran sedang berjalan'.berani dak mualaf ni dan kj sahut cabaran hanipa dan rafizi?berani ka menteri'buih' tu buat debat secara live?cacing kepanasan sekarang! asalkan dapat mengucap 2 kalimah syahadat dah sah islam tu saja.hukum2 yang bersangkut syariat islam tak yah berlajar.ni lah jadinya haru lagi biru.

    ReplyDelete
  7. Lawyer dah tukar jd loya

    ReplyDelete
  8. .
    .
    .
    Tambi Shafiee nih dah nak ikut style Pundek-Lingham. Buat sukahatilah oi.
    Malaysia dah jadi macam 'failed state' . keputusan mahkamah yang patutnya final perlu di beri detil lanjut yang faktanya tak dibawa untuk
    test kebenaran dimahkamah. ini satu trend yang membimbangkan. Ikut sop omputih apabila mahkamah telah putuskan satu satu kes , habislah cerita. Hakim telah laksanakan tugasnya de jure.

    Nampaknya Si Tambi KJ dan Peria Tambi Shafiee nak tambah tambah pencerahan . Untuk apa. Nak burukkan Si Anwar dan bagi Fake Imej [super baik] untuk Najib yang sendiri masuk tangan dalam jamban
    bila dia buat komen pasal coretan Si Sirul 'as rubbish'.

    Soalan sekarang timbul untuk Si Peria Tambi Shafiee jawab:

    Apahal Si Zahid diminta beri surat
    sokongan gomen pada gangster Phua-anak guamannya? Publik nak tahu apa contribution si Public Enemy no 1 [Phua] untuk regim 1Malaysia?

    Si KJ bolihlah terangkan kaitan kebrankapan MAS [dan pembuangan 6000 pekerja] dengan aktiviti songlap yang dijalankan dek Pak Mertua [Si Dolah- Mat Mata Layu]
    semasa road trip kelak!
    .
    .
    .
    .
    kkk
    .
    .
    .
    .

    ReplyDelete
  9. Biarkan dia terus memangjang fitnah,Jiwanya mungkin tidak tenang,malamnya tidak lelap tidur,siang meroyang seperti orang gila ,kalau lihat wajahnya tidak ada langsung serinya ,kita tadk tahu bagaiman dengan makan minumnya,balasan allah akan tiba .

    ReplyDelete
  10. Akhirnya Si Kitul dikorbankan oleh Penjajah Portugis ketika Robohnya Kota Melaka .

    Akhirnya yang menang Majlis Peguam dgn mengenyah sapi seperti preira.

    kita tunggu dan lihat kelibat yg akan berlaku nanti.

    Tuhan telah menjanjikan " Kebenaran Akhirnya Pasti Menang - Kebejatan Pasti Tumbang ",,,,,,,,,,,,yakin lah dgn janji Allah Yang Maha.


    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa