Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Friday, April 15, 2016

Akan jadi filem pulak: 1MDB dan Malaysia tersohor seantero dunia!

Pengarah dicalon Oscar bikin filem 'usik' 1MDB
mk - Hari ini, 5:53 petang
Seorang pengarah yang pernah dicalon untuk Anugerah Oscar kini menerbitkan sebuah dokumentari yang cuba menghubungkan penerbit karya Hollywood Wolf of Wall Street dengan dakwaan skandal berbilion ringgit 1MDB.
Penerbit filem British itu, Mike Lerne bercita-cita membongkar dakwaan skandal melibatkan pembiayaan filem lakonan bintang layar perak Leonardo DiCaprio itu, menurut laporan eksklusif The Hollywood Reporter.
Lerner dicalonkan untuk Anugerah Oscar selepas menerbitkan Hell and Back AgainThe Square dan Pussy Riot: A Punk Prayer.
Filem terbaru beliau The Master and His Wolf  (tajuk sementara) dikatakan akan cuba menghubungkan Datuk Seri Najib Razak, 1MDB dan wang AS$100 juta yang membiayai filem terbitan Red Granite Pictures.
Ia juga mungkin mengheret DiCaprio yang dilapor mendapat bayaran awal $25 juta untuk membintangi filem arahan pemenang lima kali Anugerah Akademi Martin Scorsese itu.
Red Granite, yang dimiliki oleh anak tiri perdana menteri, Riza Aziz sebelum ini menafikan sebarang aktiviti ‘meragukan’.
Pejabat Peguam Negara Switzerland dilapor mendakwa mempunyai "elemen" untuk mengesyaki dana AS$3.5 bilion 1MDB dibayar kepada sebuah syarikat di British Virgin Island untuk manfaat "sebuah syarikat yang berkaitan dengan industri filem.”
1MDB dan Najib dalam kenyataan mereka sering mempertahankan diri daripada dakwaan salah laku.
The Hollywood Reporter melaporkan penggambaran filem telah selesai dibuat di Malaysia dan akan bersambung di Amerika Syarikat, Luxembourg, Hong Kong, Singapura dan Abu Dhabi – yang masih menyiasat dakwaan sekitar 1MDB.
Selain DiCaprio, pengarah filem itu juga berharap dapat bercakap dengan Jho Low, hartawan Malaysia yang dikaitkan dengan 1MDB dan terkenal selepas berparti dengan aktres Hollywood Paris Hilton.

3 comments:

  1. Pengambarandi mesia Dah selesai? Sapa pegang watak hj hadi?

    ReplyDelete
  2. Bnyk nak pakai ekstra ni..sapa nak jd ag,sprm,pac,big mama,pemakan2 dedak...fuhh ramainya

    ReplyDelete
  3. rasa2yer sape erk??

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa