Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Saturday, April 16, 2016

PRN Sarawak: Tok Usin Ceroi geletek Zuhdi Marzuki

ULASAN TUC

Parti tok ada ternak sekor pakar penyelidik bernama Dr Zuhdi anak kepada marzuki. Dulu, sewaktu krisis MB Sgor, penyelidikan dia pernah jadi viral dan popular apabila dia sebut "Kalau parti tok bergabung dgn amno, dan Azmin tarik dua tiga orang Adun Pkr lompat parti, maka parti tok akan kuasai Sgor, waktu itu kita boleh jentik gereja di Sgor". 

Malangnya, strategi Zuhdi tak mnjadi kerana Anwar lebih licik dengan memecat terus sahak gagap dari pkr, ditambah pula dua Adun parti tok mengada2 pulak sokong Kak Wan. Terbantut perancangan guru tok. 

Di PRN Sarawak, parti tok bertanding 11 Kerusi khabarnya untuk menyelamatkan Sarawak dan untuk berdakwah di Sarawak dengan memperkenalkan Islam serta Hudud di Sarawak, di antara lain caranya parti tok letakkan calon Kristian untuk berdakwah di Sarawak bagi memperkenalkan Islam. Itu di antara nasihat sang penyelidik parti tok, 

Terbaru, guru tok suruh si Zuhdi ni buat kajian dan selidik kekuatan parti tok di Sarawak kerana guru tok bimbang kesemua calon nanti hilang deposit di Sarawak. Apa yg si Zuhdi buat? Dia punya laporan menyatakan Bn akan menang besar di Sarawak. Guru tok bukan suruh analisis parti orang, tapi parti sendiri. Kenapa dia analisis parti Bn? 

Jawapannya, si Zuhdi mahu nyatakan bahawa perancangan guru tok untuk parti tok bertanding di Swak itu amat tepat sekali kerana hadirnya kita akan memenangkan Bn dengan lebih besar. Nampak tak? - petik dari sini

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa