Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Saturday, May 21, 2016

Hahaa......Geng-Geng minum kencing mengamuk pada Iskandar pula!

21 Mei 2016
Ahli PAS Serang Iskandar Gara-gara "Tidak Wala" Kepada Hadi

Gara-gara memuatkan satu status di facebook yang dilihat "tidak walak 100%" kapada presiden parti, Hj Abd hadi Awang, Pesuruhjaya PAS Selangor yang juga Naib presiden PAS telah diserang oleh ahli-ahli PAS dengan perkataan-perkataan pedas ke atas beliau. 

Status Iskandar yang ditulis pada jam 10.49 mlm itu mungkin merujuk kepada berita yang tersiar di siang hari di beberapa buah akhbar yang menyiarkan kenyataan Haji Hadi yang menyatakan pintu rundingan sudah tertutup untuk PRK dan PAS tetap akan menghantar calonnya. 

Haji Hadi dilaporkan berkata sesi rundingan dengan mana-mana pihak berhubung dua Pilihan Raya Kecil (PRK) di Parlimen Kuala Kangsar dan Sungai Besar sudah selesai apabila parti Islam itu memutuskan untuk bertanding dan pihaknya akan mengumumkan calon tempatan dalam masa terdekat. 

Ketika ditanya kemungkinan berlaku pertembungan tiga penjuru, Abdul Hadi hanya menjawab, "tunggu dan lihat." 

Meskipun ada kemungkinan PKR meletakkan calon dalam PRK di Sungai Besar nanti, Abdul Hadi menyifatkan kerjasama parti Islam itu dengan PKR di Selangor tidak terjejas. 

"(Walau PKR letak calon di Sungai Besar) Pas tetap jalin hubungan dengan PKR," katanya. 

Iskandar yang telah dilantik menjadi Exco kanan di Selangor oleh kerajaan PR di bawah Menteri besarnya, Azmin Ali, lalu memuatkan status di facebook antara lain menyebut: 

Sebagai bapa jika saya ingin membuat keputusan yang akan melibatkan anak-anak, saya akan mendapatkan pandangan anak-anak. Walaupun sebagai bapa saya ada kuasa "veto" tetapi kami akan adakan "house meeting". Kadang-kala nak makan di mana pun saya akan tanya anak-anak saya.

Iskandar yang merujuk Presiden PAS itu sebagai "bapa" yang sekalipun mempunyai kata pemutus (veto), namun baginya, beliau akan mengadakan "house meeting" - perbincangan seisi rumah - kerana menurutnya "kadang-kala nak makan dimana pun beliau akan bertanya kepada anak-anaknya." 

Namun ahli-ahli PAS yang taksub kepada Haji hadi telah menyerang status yang ditulis oleh Iskandar tersebut dengan kata-kata kesat - satu cara tipikal ahli-ahli PAS jika memberikan komen dan menulis di media sosial. 


Di dalam perkembangan berkaitan, Azmin Ali berkata beliau "bersimpati" dengan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang tidak mengikuti perkembangan partinya sendiri. 

Ini kerana, kata timbalan presiden PKR itu, sebaik saja pengumuman mengenai dua pilihan raya kecil yang akan diadakan 18 Jun depan, pihaknya telah bertemu dua kali dengan kepimpinan PAS. 

"Kadang-kadang saya simpati dengan Ustaz Hadi ini, mungkin dia tidak tahu apa yang berlaku dalam parti," kata Azmin ketika ditemui pemberita selepas merasmikan majlis pelancaran program #SmartSelangor Food Stamp 2016 di Sungai Besar, Selangor hari ini. 

Azmin berkata demikian ketika diminta mengulas penafian PAS berhubung pertemuan parti itu dengannya. 

Hadi beberapa hari lalu memaklumkan Azmin tidak pernah mengadakan perbincangan dengannya berkenaan PRK Sungai Besar dan Kuala Kangsar yang akan dijalankan serentak pada 18 Jun ini. 

Sementara itu, bekas Perdana Menteri, Tun Mahathir bimbang terhadap 'pengkhianatan' PAS yang mungkin menarik diri dan memberikan kemenangan percuma kepada BN, lapor Malaysiakini. 

“PAS mungkin juga pura-pura menamakan calon tetapi apabila rakyat tidak meletak calon, PAS akan menarik diri supaya BN menang tanpa bertanding. 

“Kita tidak akan hairan jika ini dilakukan oleh PAS. 

“(Presiden PAS Datuk Seri) Hadi (Awang) nampaknya sudah terima cash is king Najib walaupun dunia anggap Najib sebagai pemimpin yang kuat rasuah," dakwanya. -Greenboc 

Dicatat oleh Green Boc di 8:48 PG 

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa