Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Wednesday, May 25, 2016

Tahap integriti pemimpin Melayu

Bercanggah Azmin, Pemuda DAP Selangor mahu Exco Pas letak jawatan
25 Mei 2016 | MALAYSIA DATELINE
Eric Teh Hoong Kiet

Ketua Pemuda Sosialis DAP Selangor (Dapsy), Eric Teh Hoong Kiet mahu anggota Exco Selangor daripada Pas meletak jawatan kerana gagal untuk mematuhi permintaan Menteri Beasr, Datuk Azmin Ali yang meminta parti Islam itu tidak bertanding dalam pilihan raya kecil Sungai Besar .

Beliau berkata sebagai Exco, mereka sepatutnya mematuhi arahan Azmin kerana beliau adalah Menteri Besar Selangor.

"Kalau saya Exco, sudah tentu saya akan meletakkan jawatan kalau tidak bersetuju dengan Menteri Besar," katanya pada sidang media di Ibu Pejabat Amanah Selangor di sini hari ini menurut laporan Free Malaysia Today.


Pada 19 Mei, The Star melaporkan bahawa Azmin, yang juga timbalan presiden PKR, memberitahu tiga exco negeri daripada PAS, iaitu Iskandar Abdul Samad yang juga Pesuruhjaya PAS Selangor; Ahmad Yunus Hairi; dan Zaidy Abdul Talib bahawa mereka mesti meletakkan jawatan jika parti mereka berkeras bertanding di kerusi Sungai Besar.

Bagaimanapun Azmin dan exco PKR lain dari Selangor menafikan laporan berkenaan dan menyatakan ianya satu "fitnah."

Ahad lepas Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata beliau menunggu tindakan Azmin mengenai perkara itu, dan bertegas dengan keputusan bahawa Pas akan meletakkan calon.

Beliau berkata tiga Exco Pas tidak akan meletakkan jawatan dan bersedia untuk berhadapan kemungkinan dipecat daripada kerajaan negeri.

Semalam, Ketua Sekretariat Pakatan Harapan Saifuddin Abdullah berkata majlis presiden gabungan itu akan bermesyuarat Khamis di Parlimen untuk membincangkan PRK Sungai yang Besar dan Kuala Kangsar yang dijadualkan pada 18 Jun depan, berikutan kematian ahli-ahli parlimen kawasan terbabit dalam nahas helikopter awal bulan ini.

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa