Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Wednesday, May 18, 2016

Pas Kedah jadi menggelabah?

WEDNESDAY, MAY 18, 2016 
Dua Adun akan lompat parti : Pas Kedah jadi menggelabah
Ternyata Pesuruhjaya PAS Kedah, Dr Ahmad Fakhruddin Syeikh Fakhrurazi naik menggalabah bila Datuk Phahrolrazi mendakwa dua ADUN dari PAS akan lompat parti.   

Dr Ahmad Fakhruddin berkata bahawa pemimpin parti AMANAH sudah ‘khayal’ dan terdesak apabila sanggup mereka cerita bagi mencetuskan isu baharu dalam kalangan parti PAS Kedah.

Sebaliknya, menurut katanya, kesemua sembilan ADUN PAS di Kedah masih setia dan kedudukan parti Islam di negeri Jelapang Padi itu masih lagi utuh dan berjalan seperti biasa.

“Mereka (AMANAH) sudah terdesak. Malah, saya sendiri tidak dengar pun ADUN PAS akan sertai AMANAH, AMANAH ini dah khayal.

 “Semua ADUN PAS Kedah masih lagi setia dengan PAS dan tidak ada yang menyertai AMANAH,” tegasnya kepada FMT. Baca lagi di sini

Komen alHusseyn :   

Siapa sebenarnya yang tedesak ? Dr Ahmad Fakhruddin atau Datuk Phahrolrazi?

 Adalah perkara biasa bagi sesiapa sahaja membuat spekulasi saperti apa yang Datuk Phahrolrazi katakan berdasarkan pendekatan dua pemimpin tersebut yang dilihat lebih menyokong perjuangan AMANAH dan berbeza pendapat dengan perjuangan PAS ketika ini.

“Bagaimanapun, mereka masih lagi ahli PAS dan belum membuat sebarang keputusan rasmi menyertai AMANAH,” katanya kepada sebuah portal.Baca lagi di sini

“Setakat ini hanya dua ADUN sahaja yang ada pemikiran dan latar belakang yang memungkinkan mereka menyertai AMANAH. Lebih-lebih lagi pendekatan dan gaya kepimpinan yang dibawa PAS tidak sesuai untuk golongan profesional seperti Datuk Amiruddin dan Mohd Nasir.  

Di mana silapnya Datuk Phahrolrazi membuat spekulasi tersebut? Tetapi sebaliknya Dr Ahmad Fakhruddin yang jadi menggelabah dengan kenyataan Datuk Phahrolrazi kerana jika Dua ADUN PAS Kedah itu meninggalkan Pas dan menyertai parti AMANAH, ianya pasti akan memberi kesan kepada PAS Kedah.  

Dua ADUN yang dimaksudkan itu ialah ADUN Kubang Rotan, Mohd Nasir Mustafa dan juga ADUN Anak Bukit, Datuk Amiruddin Hamzah. - sumber

2 comments:

  1. Jgn jd babi sgt la pemimpin pakatan rakyat ni..bende lom jd lg xpyh nak cite..klu da jd bwu la cite..ni adun kelantan nak lompat la..adun kedah nak lompat la..mmg pemimpin pakatan harapan ni sume pangai mcm kimak ke ape..klu da jd bwu la sembang..ni ckp2 pastu xde pe pun..bodoh.

    ReplyDelete
  2. Biasalah main gempaq2... untung2 ada pemimpin masuk ke dalam kena heart attack.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa