Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Sunday, May 29, 2016

Kalau dah bukan badan risikan, dari mana dia pasti sahih atau tidak?

Ahad, 29 Mei 2016
Nafi Lagi..!

Kata P Ramlee.. sipi sipi..sekali ketis ke muka director ahmad nisfu..! Boleh jawab ko jawab ler labu...!

Pengerusi Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC) Datuk Hasan Arifin hari ini menafikan syarikat Good Star Ltd - yang dikaitkan dalam skandal 1MDB - adalah milik Low Taek Jho.

Dalam kenyataan medianya petang ini Hasan berkata tindakan akhbar The Wall Street Journal (WSJ) mengaitkan hartawan yang lebih dikenali sebagai Jho Low adalah tidak tepat.

"Ini kerana Bank Negara Malaysia sendiri menyatakan maklumat yang diberikan (kepada PAC) adalah bertaraf risikan.

"PAC bukan badan perisikan dan maklumat yang diterima mestilah sahih dan benar," katanya.

Semalam Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mendedahkan Gabenor Bank Negara Datuk Muhammad Ibrahim membuat laporan polis terhadap WSJ ekoran pendedahan dokumen diklasifikasikan sebagai sulit mengikut Akta Rahsia Rasmi (OSA).

Dokumen itu didakwa surat daripada Bank Negara kepada Hasan untuk memaklumkan kaitan antara Jho Low dan syarikat Good Star Ltd.

Kenyataan WSJ itu ditweet semula ketua editor WSJ Asia, Tom Wright pagi semalam.

Hari ini pula WSJ mempertahankan laporannya itu yang didakwa dibuat secara bertanggungjawab dan "demi kepentingan awam."

WSJ mempertahankan hujah dengan bukti..! Yang sekor ni cuba bertingkah dengan gigi..!

Lu Fikir La Sendiri

Posted by PUTRA MERDEKA at 8:07 PG 

1 comment:

  1. Haha.....dia tak berani nak saman WSJ, BNM pula diarahkan. Bagus tu.....biar terlondeh kain yg dah longgar. Baru dapat satu ketetapan mahkamah samada issue "kepentingan awam" boleh disorok bawah OSA. Harap BNM cepat sikit buat laporan. Tak sabar menanti...As salam.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa