Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Wednesday, May 18, 2016

Realiti senario politik Malaysia ialah BN vs PH

PETUGAS MEDIA TOLONG VIRAL KAN DI SIBER MEDIA DENGAN PANTAS

AWAS !!! KARTEL2 UPAHAN UMNO + PAS (@@ = aku masih rahsiakan siapa) MENULIS UNTUK PROVOKASI PENGUNDI PEMBANGKANG BERPALING TADAH (TERUTAMA PENGUNDI ATAS PAGAR)

Suka atau tidak suka, terima atau tidak, realiti senario politik Malaysia ialah BN vs PH.

Blok lain selain darinya tidak ada apa-apa signifikannya.

Justeru itu kita perlu realistik di dalam membuat keputusan samada untuk menyertai dan menyokong mana-mana blok untuk sesuatu pilihanraya kecil atau umum

Kita telah pun menerima maklumat bahawa pihak akar-umbi AMANAH yang mahukan AMANAH bertanding di kedua-dua PRK yang akan datang ini. Dan ini adalah realistik berdasarkan kepada kenyataan di atas tadi.

PAS perlu melihat, seperti kata pemimpin veteran DAP, Sdra Lim Kita Siang kepada keputusan PRU 11, bukan PRU13. Kerana semasa PRU13 PAS berada di dalam Pakatan Rakyat (PR).

Kini PAS berada di luar PR, justeru adalah tidak logik untuk mengguna-pakai keputusan PRU13.

Jika melihat kepada keputusan PRU 2004 iaitu sebelum terbentuknya PR, ternyata PAS kalah dengan agak besar iaitu kekurangan 7,349 undi di Sungai Besar dan 5,557 undi di Kuala Kangsar.

Jadi apabila wal-hasil balik asal, iaitu PAS tidak lagi bersama PR, maka keputusan PRU2004 itulah yang sepatutnya menjadi panduan untuk PAS.

Berbalik kepada PRK Sg Besar dan Kuala Kangsar. Beberapa kumpulan akar-umbi sudah pun membuat keputusan mendesak pimpinan PH untuk memberi laluan kepada AMANAH untuk bertanding di kedua-dua kerusi berkenaan.

Namun kita tidak dapat menghalang Majlis presiden untuk membuat keputusan yang upset, iaitu hanya membiarkan PAS yang bertanding melawan BN. Jika berlaku keadaan demikian maka, ada saranan dari akar umbi AMANAH untuk "memboikot" PRK tempat yang PH tidak bertanding itu.

Kita tertarik dengan satu komentar di blog ini yang kebetulan menyamai keputusan yang dibincangkan sesama blogger PH sebelum ini:

Amanah, DAP, PKR, semua duduk diam2 jgn keluar duit, jgn keluar berkempen Dan ahli& penyokong jgn keluar mengundi. Begitu juga ahli2 UMNO team B. Biar Penykong NaJib dan walaun (PAS) saja bertempur, kita lihat siapa yg kuat.

Pandai KARTEL susun ayat dari naikan semangat pembangkang last skali suh PAS & BN UMNO saja di PRK SB dan KK. PRK bukan untuk ujian sapa kuat semata2 tetapi soal perjuangan sapa wakil dlm dewan utk bawa amanat Parti khas nya Pakatan Harapan. Impak dari keputusan PRK ini amat penting buat Pakatan Harapan menghadapi PRU 14 nanti.

PAS tu bukan pembangkang tulin skrg ni. Pas tu kartel UMNO. Sudah nya dia sarankan Pembangkang jadi bodo.                

BINGAI PUNYA KENYATAAN KALAU DI OLAH DARI SEGI POLITIK. MEMBUNUH MARUAH PEMBANGKANG DAN TUJUAN SEMATA2 UNTUK MENANGKAN BN UMNO MELALUI KERJASAMA PAS. PERLU DI INGAT PAS DENGAN SIKAP BUKAN UNTUK MENANG MAKA PRK BUKANLAH PENTING SANGAT BUATNYA KERANA SOKONGAN SEBAGAI PENASIHAT UNTUK KERAJAAN UMNO SAJA. PADA PAS MENANG JADI ABU KALAH PON JADI DEBU.

KARTEL AA &  PAS NI PUNYA KERJA DAN INI SANGAT MELAMPAU.

NOTA PENTING:

PAKATAN HARAPAN TETAP AKAN MELETAKAN CALON DI KEDUA2 KAWASAN PARLIMEN SG. BESAR DAN KUALA KANGSAR BIAR PON TERPAKSA 3 PENJURU LAWAN TETAP LAWAN. PAS BUAT MASA INI BUKAN DARI KHABILAH KAMI.

NOTA PERINGATAN: Jangan fikir kita Pakatan Harapan nak biarkan kartel2 terus melampau.     
       
Abu As Siddiq
Ketua Komunikasi Amanah Putrajaya
AJK PaSma Selangor/ Wilayah Persekutuan
Pengerusi KPHHM Selangor
SU NGO K2PM

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa