Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Wednesday, October 1, 2014

Ali Alhabshee Pun Tumpang Jugak!

Rumah UMNO/BN pun tak tertangan
Ini ada hati pula nak kisahkan rumah orang

PAS parti dayus

 | October 1, 2014
Sikap PAS yang masih terus berdegil untuk bersama-sama dalam PR menjadikannya sebagai alat atau keldai politik.
syed-ali-685x320PETALING JAYA : Ketua UMNO Bahagian Cheras, Datuk Seri Syed Ali Alhabshee menyifatkan PAS merupakan sebuah parti yang dayus kerana terus bersama-sama PKR dan DAP dalam Pakatan Rakyat (PR).
Katanya, sikap PAS yang masih terus berdegil untuk bersama-sama dalam PR menjadikannya sebagai alat atau keldai politik.
“Tindakan sesetengah pemimpin PAS yang menyerang bertubi-tubi PR tanpa keluar dari parti itu diihat seolah-olah melumurkan PAS dengan najis.
“Kalau pemimpin PAS berasakan PR sebuah parti yag dilihat mencabul prinsip perjuangan PAS selepas kemelut MB Selangor, maka parti itu kena istihar keluar dari PR,” katanya dalam entri terbarunya www.umnobahagiancheras.blogspot.com.
Syed Ali turut menyifatkan PAS merupakan sebuah parti yang tidak mempunyai semangat keberanian dan penakut sejak kemelut MB Selangor berlaku.
“Meskipun empat Exco PAS menyokong Khalid Ibrahim dituduh pengkhianat oleh Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng dan tindakan PKR menggugurkan seorang Exco PAS dalam rombakan Exco Kerajaan Negeri Selangor baru-baru ini, PAS terus dilihat sebagai tunggul mati,” ujarnya.
Katanya, PAS terus merelakan parti itu dibogelkan oleh PKR dan DAP semata-mata mahu merealisasikan hasrat besarnya untuk menumbangkan Barisan Nasional dalam Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14).
“Zaman Nik Aziz sudah berlalu dan PAS kena mempunyai pendirian sendiri dalam menentukan kekuatan dan masa depan parti itu. Tapi kalau sudah sampai peringkat dihina, dimaki dan dicaci oleh PKR dan DAP maka PAS kena istihar keluar PR,” ujarnya.
Sementara itu, mengulas mengenai penahanan anak saudara mendiang Karpal Singh, Dalbinder Singh Gill oleh Polis Diraja Malaysia (PDRM), Syed Ali menyifatkan tindakan PDRM itu merupakan satu transformasi baik dalam mengekang tindakan sesetengah pihak yang terus mempersoalkan institusi terpenting di Malaysia.
Tambahnya, tiada pihak harus diberikan keistimewaan jika terus mempersoalkan perkara yang boleh mengundang perpecahan dan mengancam keselamatan rakyat di negara ini.
Terdahulu, Dalbinder Singh yang juga merupakan pelajar jurusan undang-undang telah ditahan malam tadi di Pulau Pinang kerana mengeluarkan kenyataan yang mempersoalkan hak bumiputera dan institusi beraja.
Beliau disoal-siasat oleh PDRM di bawah Akta Hasutan 1948.

6 comments:

  1. Apa kah sama orang orang bahalol dengan orang orang bukan bahalol...?

    PAS Parti Politik GAGAL.

    Sesungguh nya Keldai Keldai bukan lah di PAS saja dan ketahui lah bebudak DUMB dan NO , pun sama saja otak Keldai mereka.

    Eh!!!! Orang Orang Melayu bijak bijak pandai ke ????

    Teringat pulak pada Mamak.

    Mamak , Teh Tarek kasi sini satu !!!!!

    ReplyDelete
  2. Jgn kisahlah dgn melayu celop ni....knapa tk mau balek ka iraq ke,syria ke,yaman ke,palestin ke,.....bantu negara dn bsngsa sndiri dianiayai.
    Jgn nk jadi batu api pula kat sini.

    ReplyDelete
  3. Si batu api sedang memainkan jarumnya utk memecahbelahkan PR!

    ReplyDelete
  4. Apa dia KISAH.DIA PUN BUKAN MELAYU,CAMPUR MELAYU JAUH SEKALI.kalau dah darah K....g memang macam tu.MEMECAH BELAHKAN BANGSA LAIN MEMANG DIA NI JENIS SPESIS TAKde KEMALUAN LANGSUNG

    ReplyDelete
  5. Ali Habshee bila tutup mulut..nampak mcm org cerdik pandai. Tapi bila dia buka mulut..rupa2nya bodoh !! Bak kata Tun Mahathir..yg tingal dlm umno..had yg bodoh2 ....trbukti ali habshee ialah org nya.

    ReplyDelete
  6. Abe

    Kalau kita percaya dengan AlHabshee kita boleh percaya semalam seekor kuching di Kuching, Sarawak tumbuh tanduk sepanjang tanduk kerbau.

    Pe4juangan UMNO untuk melayu dan Islam? Pasai apa sampai kena minta tolong dengan bumiputra bukan melayu bukan Islam di Sabah, siam-siam kat Kedah dan pati-pati filipina dan Indon untuk memperjuangkan perjuangan mendaulatkan melayu dan Islam?

    Dah pupus ke melayu-melayu di Malaysia ni? Last sekali saya check, jumlah orang melayu di Malaysia seramai 19 juta lebih. Kita tolak ahli UMN0 3 juta ( kira melayu sahaja), PAS 1 juta, PKR 500k, masih terdapat 14.5 juta orang melayu yang tak masuk mana-mana parti politik. Habis mengapa UMNO kena minta tolong dengan bukan melayu dan bukan Islam nak perjuangkan melayu dan Islam?

    Sebenarnya UMNO minta tolong bumiputra bukan melayu bukan Islam, pati-pati filipina di Sabah tu takde kena mengena dengan melayu dan Islam. Mereka diguna oleh UMNO untuk mengekalkan kuasa UMNO je setelah UMNO dah ditolak ol3h orang melayu di Semenanjung sejak PRU 1990! ....saya UMNO memperguna dan memperkudakan mereka s3bab hidup bumiputra bukan melayu dan bukan Islam serta pati-pati filipina ni pun merempat juga walaupun jasa mereka mengekalkan kuasa UMNO sejak berpuluh tahun dulu. Kat semenanjung, UMNO pun guna t3ktik yang sama. Sengaja membiarkan orang melayu hidup susah supaya mereka senang untuk pecah belah orang melayu bila PRU.

    Ini Haji Kayu tak nampak. Tetapi statistik-statistik kerajaan sendiri mengesahkan bahawa memang majoriti otang melayu hidup susah. Masa depan anak-anak mereka juga gelap, ketinggalan didalam serba serbi.

    Dan inilah parti yang TGHH dan puak UGnya nak join. Inilah parti Nik Abduh dok merapu menunjukkan kebodohan nak join.

    Bodoh tak bodoh puak UG ni - dalam PR, PAS hanya berhadapan dengan 2 parti je. Satu parti berbilang kaum, PKR dan s3buah parti cina kapir, DAP je. Itu mereka gagal nak handle kerana terlalu cerdik sampai tak boleh ditumpang, bodoh tak boleh nak diajar!

    Dok gila nak UMNO jugak. Samada PAS bekerjasama dengan UMNO didalam atau diluar kerangka BN - PAS tetap kena berhadapan dengan 13 buah PARTI KAPIR PELBAGAI J3NIS DENGAN 13 KEPENTINGAN BERLAINAN samada secara direct atau tak direct. Sanggupkah UMNO meninggalkan 13 rakan lain dalam BN hanya kerana nak bekerjasama dengan PAS. KALAU YA, MAKNANYA MEMANG SAH KUCIJG DAH TUMBUH TANDUK KERBAU KAT KUCHING!

    Kalau be4hadapan dengan 1 parti kapir didalam PR pun dah bungkus...ini nak berdepan dengan 13 buah parti kapir yang duduk dibelakang UMNO! Bukan je PAS bungkus....tetapi hancur lebur dikerjakan oleh UMNO dan 13 parti kapir ni.

    Kita nak dengar sangat apa jawapan THHH, Dato Haron Din, Mustafa Ali, Ustaz Wan Zawawi Wan Salleh, Ustaz Khairudin At takiri, Nik Abduh, Tantawi Vellfire dan pentaksub-pentaksub mereka.

    Percayalah t3ktiknya sama dengan t3ktik pemimpin2 UMNO. Semua kerana tembolok mereka je. B7kan mereka kisahpun tentang akar umbi PAS yang dok tolong penuhkan tin-tin milo depa disetiap ceramah mereka. Pengorbanan penat lelah, keringat, airmata dan darah ahli-ahli PAS selama ini.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa