Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Thursday, October 2, 2014

Lagi Nik Abduh Di'Tadika'kan!

Orang yang komen ni bukan jenis macam aku, dari luar pagar PAS tapi orang adalah orang PAS yang ada kedudukan di dalam PAS.......

Dakwaan 'buli' Nik Abduh malukan PAS
4:48PM - 1 Oct 2014
Saya menolak sekeras-kerasnya dakwaan AJK Pusat PAS, Nik Abduh Nik Aziz (gambar) yang mendakwa PAS dibuli PKR dan DAP.

Tuduhan bersifat amat provokatif tapi amat mengaibkan.

Hanya orang yang kurang cerdik dan tak berani saja yang boleh dibuli.

Saya tak boleh bersekongkol menuduh pemimpin-pemimpin PAS bodoh dan penakut.

Hentikanlah kenyataan-kenyataan provokatif yang akhirnya menikam diri sendiri.

Jika tidak berpuas hati isu exco Selangor – dulu empat orang kini tiga – datang jumpa yang berkenaan, tanya kenapa jadi begitu, bincang tak ada masalah yang tak boleh selesai.


ISHAK SURIN yang dipertuan PAS Batu.

11 comments:

  1. Kalau dah sengal begitulah jadinya.

    ReplyDelete
  2. Nanti dia mengadu kat bapak dia

    ReplyDelete
  3. Semasa kemelut PAS mahu menyingkirkan Nasya Mat Isa tempoh bari, Nik Mini cooper ini dengan tegasnya berkata 'jangan tuduh kekanda hamba'. Tidak lama selepas itu Nasya dipecat dari PAS. Bukti wujudnya gerakan UG yang kuat di dalam PAS sehingga ke hari ini. Walaupun boss mereka (UG) telah meninggal dunia tetapi para pengikut dan idealogi beliau masih kuat diamalkan oleh golongan penyamar atau pedagang agama di dalam PAS demi mendapatkan kuasa dan kesenangan duniawi. Yang peliknya ramai di antara ahli PAS sendiri bermati-matian menyokong puak-puak UG ini tanpa memikirkan kesan yang amat buruk terhadap parti dan rakyat. Islam tertegak atas kepercayaan dan sokongan dari umatnya, sekiranya ramai dari kalangan umat Islam sendiri jahil dan mudah ditipu serta diperdaya oleh individu yang mengaku pandai agama tetapi gilakan kuasa dan harta benda di dunia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 6:25

      Bacaan anda tentang UG tepat sekali. Sdra juga telah kenalpasti kepala no wahid UG....hehehe.

      Satu perkara yang puak UG in terlupa didalam kelekaan mereka melakukan sabotaj-sabotaj sepanjang 6 tahun ini. Pelanduk selalu terlupakan jerat tetapi jerat tak pernah lupakan pelanduk.

      Mereka rasa mereka bijak mengatur strategi untuk memporakperanda PR. Tetapi mereka lupa, pemimpin-pemimpin PR yang lain juga baik dalam PKR, DAP dan PAS sendiri juga cerdik. Mereka sudah lama dapat mengesan dan membaca kewujudan puak UG ini didalam PAS dan kaedah-kaedah sabotaj mereka. Anwar dan Kit Siang bukan bodoh. Yang terlupa daratan ialah puak UG itu s3ndiri.

      Saya agak PKR dan DAP l3bih bijak menangani masalah sabotaj-sabotaj puak UG ini tanpa memberi respon bodoh kepada sabotaj-sabotaj ini. Mereka telah menutup dan mengunci setiap lompang yang ada, satu demi satu secara diam-diam. Langkah Kajang adalah antara satu langkah yang agak menonjol. Nah...apa yang terdedah dan terl9ndeh sekarang? PKR atau puak UG dalam PAS?

      Now langkah UG sudah dirantai. Mereka tak boleh membawa keluar PAS dari P4 kerana k3putusan Muktamar Ipoh 2008. Strategi mereka supaya PAS dit3ndang keluar dari PR dengan membuat pelbagai onar seperti yang kita lihat dari tindakan TGHH dan puak UGnya dalam krisis MB Selangor juga gagal!

      Yang lebih malang lagi, apakah UMNO masih berminat lagi hendak berpakat dengan puak UGini dalam PRU 14 setelah segala pe4buatan puak UG ini te4bongkar dengan jelas kepada umum? Bodohlah UMNO j8ka mahu dipalit dengan tahi UG dalam PRU 14 nanti. Nak tahu UMNO masih berminat ke tak, ada kita dengar kenyataan-kenyataan dari p3mimpin utama UMN9 membela puak UG ini? Noh Omar yang tak cerdik tu pun boleh paham kesannya kepada UMNO Selangor, sebab tu dia dok tutup molot dia sampai hari ni.

      Delete
  4. PAS PArti Politik GAGAL, Itu Fakta!

    PAS tidak pendidikan relevan tuk tambah nilai ekonomi nya. Tanpa Nilai Ekonomi , PAS tiada Jenama yang mampu membuat ahli ahli juga ke pimpinan maju dan professional. Jika PAS tiada keyakinan tinggi akan kebolehan nya , maka PAS jadi bacul terus Bahalol.

    Buat masa ini PAS se memang parti politik Bahalol , hanya beban dan bukan tambah nilai kepada Pakatan Rakyat. Iru Fakta!

    ReplyDelete
  5. Fuyooo.....tak habis habis lg.sampai begini sekali busuk nya hati.bila agak nya nak berkisah dgn kisah lain.cukup cukup ler.blogger force team memang begini.blogger yg telah dicucuk hidung dgn tali lembu.

    ReplyDelete
  6. Parlimen Machang – BN menang 805 undi
    Dun Pulai Chondong – Pas menang 919 undi
    Dun Temangan – Pas menang 1085 undi
    Dun Kemuning – Pas menang 1034 undi.

    Pas sapu bersih tiga dun dalam parlimen Machang dan menang dengan undi 3038 undi, tetapi PKR boleh kalah parlimen dengan 805 undi.

    Ini semua maknanya apa kalau bukan kerana rakan tahaluf siyasi sendiri tikam dari belakang? Ini macam pun nak terpekik terlolong cakap PAS kena buli?

    ReplyDelete
  7. Lebih baik Ibrahim Ali yg lazer dari Si Bodoh ini.PASti kita rakyat tendang dia sampai Siam.

    Isu minyak naik macam anjing bisu

    ReplyDelete
  8. Janggut macam bulu ketiak.Agaknya oxygen dan vitamin ta sampai ka otak

    ReplyDelete
  9. Anon 7:05 AM

    Anda mungkin termasuk di dalam golongan ini. 'He who not He knows not knows He not knows'
    (ungkapan Arab yang diceduk oleh barat)

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa