Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Thursday, October 2, 2014

Minah Ni Merapu Rupanya!

Kerana marahkan Azmin atau kerana dendam dengan PKR?

'Beku akaun kawasan Khalid bukan arahan MB'
mk - 10:51AM - 2 Oct 2014

Tatkala seorang bekas setiausaha politik Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim mendakwa menteri besar baru Selangor berdendam ke atas bosnya, seorang lagi bekas setiausaha politik Khalid menafikan dakwaan itu.

Azman Abidin menyatakan dakwaan Faekah Hussin bahawa kerajaan negeri mengarahkan bank membekukan akaun bantuan negeri kepada kawasan bekas menteri besar itu sebagai tidak tepat.
"Dakwaan bahawa (Menteri Besar) Azmin (Ali) balas dendam tak betul. Memang sekarang ni Akaun SMUE (Skim Mesra Usia Emas) dibekukan betul tetapi bukan atas arahan menteri besar," kata beliau kepada Malaysiakini.

Azman (kiri) yang juga ketua cabang PKR Bandar Tun Razak berkata akaun SMUE DUN Pelabuhan Klang dan Parlimen Bandar Tun Razak dibekukan kerana Khalid bukan lagi ahli parti dan menteri besar.

Beliau berkata akaun bank SMUE dipegang oleh ADUN, ADUN angkat serta penyelaras DUN PKR dan Pakatan Rakyat.

Dan Khalid, katanya, bukan lagi termasuk orang yang dibenarkan memegang akaun tersebut selepas dipecat sebagai ahli PKR dan meletakkan jawatan sebagai menteri besar sebelum ini.

"Bila bukan lagi ahli parti maka tiada lagi hak.

"Akaun (SMUE) itu dibekukan dan beri kepada penyelaras DUN Pelabuhan Klang dan untuk kes Bandar Tun Razak, ADUN angkat dari Selangor.

"Jadi, tak ada timbul itu arahan menteri besar," kata beliau.

Faekah: Politik dendam

Dalam kenyataan semalam, Faekah mendakwa Azmin mengarahkan Bendahari Negeri Selangor meminta bank membekukan akaun bank SMUE bagi parlimen Bandar Tun Razak dan DUN Pelabuhan Klang pada 25 September lalu.
Faekah (kanan) menganggap tindakan itu sebagai "tindakan keras dan politik dendam" kepada Khalid yang berkhidmat kepada rakyat, parti dan Pakatan Rakyat sebelum ini.

SMUE diperkenalkan oleh pentadbiran Khalid pada 2008 sebagai bantuan dan khairat kematian kepada keluarga warga tua yang meninggal dunia bertujuan mengurangkan beban kewangan keluarga.

Ia terbuka kepada semua warga Selangor atau rakyat yang lahir di Selangor termasuk Kuala Lumpur sebelum dijadikan Wilayah Persekutuan pada 1974.

11 comments:

  1. Dengan Nama Allah SWT
    Kekata putar belit dari PKR. Da aku kata pemerintah stail UMNOBN , bagi juga tapi bentuk WANG EHSAN dan di salur pulak kat ADUN Angkat???

    ReplyDelete
  2. perempuan kalu tak pernah dapat batang inilah jadinye

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu dia komen tiada sivik dari pencacai pasmapkr.saper ler makbapak yg malanh yg gagal memberi didikan.

      Delete
  3. so x salah la kjaan bn x salur minyak duit kpd kjaan kelantan tp disalur melalui agensi yg kroni dgnnya... kahkah... konsep sama jer... lpas ni jgn melalak royalti x bg pd krajaan pas... hahaha.

    ReplyDelete
  4. Mula dengan nama Allah cantiknya.tapi bahasanya ntah apa-apa.Tuan Hj ni melalut sebiji macam Hj.Hadi.Tuan Hj.tolong muhasabah diri.tenang.nanti kena serangan jantung

    ReplyDelete
  5. Anon 2.42pm, Syabas, semoga tuan "diberkati" Allah.

    ReplyDelete
  6. Itulah...
    Zaman Khalid Ibrahim,
    bukan main sombong.
    Kata macam2 kat Azmin.
    Kini, rasakan...
    Baru dia tahu,
    langit tu tinggi ke rendah.
    Pergilah mengadu kat Sultan...

    ReplyDelete
  7. Hj Jubur bin Jahanam.....

    Cuba kamu banyakkan membaca dan membuat rujukan dahulu sebelum menulis. Binggai macam kamulah yang membuatkan PAS setaraf parti lebai kampung walaupun lebih 50 tahun wujud. Buat malu sahaja, nanti non-muslim ingat semua title Haji pastinya bodoh....Padahal Hj Jubur sorang sahaja yang binggai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuuu dia.....saper ler makbapak mamat nie.kesian.gagal mendapat didikan sempurna.

      Delete
  8. Binggai mungkin sesuai umtuk Pembaharuan PAS ?

    "PAS Parti Politik Binggai Anda"

    ReplyDelete
  9. Tak payah tanya siapa mak bapak si pengomen Haji Jubur itu, sila tanya puki lembu mana yang melahirkan seorang manusia yang bercakap tidak guna otak seperti Haji Jubur di atas itu.......

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa