Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Friday, October 3, 2014

Seorang Lagi Sultan Contoh.......

Pekeliling dari PEJABAT SETIAUSAHA KERAJAAN NEGERI PERAK
" Beta menitahkan supaya semua acara yang dianjurkan atas nama Kerajaan, jabatan dan Agensi Kerajaan untuk tidak lagi perlu mempersembahkan apa-apa cenderamata kepada Beta dan Raja Permaisuri ketika Beta dan Raja Permaisuri berangkat menghadiri acara. Pendirian ini hendaklah disampaikan kepada Yang Berhormat Setiausaha Kerajaan Negeri dan surat memaklumkan pendirian ini diedarkan kepada semua Ketua jabatan di peringkat Negeri dan Daerah"

- ceduk dari blog Omak Kau!!!

2 comments:

  1. Salam 1rasuah,

    Raja adil raja dihormati.

    Kurangkan juga penjawat awam, tender kerajaan, hapuskan PTPTN dan jumlah menteri.
    1 pejabat kecil dikhabarkan mempunyai 7 orang kerani sedangkan pejabat sudah dilengkapi sistem pengkomputeran, tujuan komputer ialah mengurangkan manusia dan kertas. tender kerajaan, 1 pen RM14, 1 karipap RM3, pasang paip RM5K claim RM300K harus dihapuskan. Hapuskan PTPTN dan lesen IPTS, beri biasiswa kepada skorer SPM, berhenti jual degree kepada bodo melalui ipta dan s untuk mengurangkan perebutan jawatan degree dan ke bergantungan kepada PATI. Kurangkan jumlah menteri, kita ada menteri wanita, kenapa masih dilantik shahrizat yang kalah menjadi penasihat menteri wanita, pejabat najib sahaja mempunyai 40 orang kakitangan membazir!

    Kurangkan perbelanjaan kerajaan tambahkan subsidi kepada rakyat.

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya, biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.

    ReplyDelete
  2. dapatlah jimat duit beli minyak keta 10 liter...

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa