Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Friday, April 1, 2016

Budak ni tak stabil rupanya!

Nurul Hidayah jiwa kacau, wajar minta maaf bukan 'spin' isu, kata Nufam
 | DALIA ISMAIL
Nurul Hidayah Ahmad ZahidNurul Hidayah Ahmad ZahidDatuk Nurul Hidayah Ahmad Zahid sepatutnya memohon maaf dan bukannya memutarbelitkan (spin) isu mengatakan layanan kru kabin Mas pula tidak bagus dalam status instagram terkininya semalam.
Presiden Kesatuan Kebangsaan Anak-Anak Kapal Kabin Malaysia (Nufam) Ismail Nasarudin berkata, isu sebenar adalah kutukan Nurul Hidayah kepada kru kabin wanita Mas yang disifatkannya sebagai tua.
"Apakah sebab beliau mengkritik pekerja kru kabin wanita Mas dan beranggapan mereka semua tua-tua sedangkan beliau menaiki Air Asia ketika post di Instagram.
"Dalam post terkini dia kata pula layanan servis Mas tidak bagus juga tetapi bila masa pulak dia menaiki Mas dan tahu sendiri servis mereka tidak bagus?
"Ini bagi saya satu spin atau alasan dari mengelakan daripada tuduhan dan kenyataan dia sebelum ini, sebenarnya telah menyakitkan hati paramugari Mas," ujarnya kepada Malaysia Dateline melalui WhatsApp.
Ismail NasaruddinIsmail NasaruddinKata Ismail lagi, Nurul Hidayah telah memulakan tohmahan di dalam Instagram dan sebenarnya beliau bukan mengalami masalah isu layanan atau masalah sikap dari pekerja kru kabin Mas.
"Mungkin ketika itu jiwanya kacau. Walau bagaimanapun kami merasakan dia seolah tidak mengaku dia tidak seharusnya mengunakan kenyataan yang tidak positif terhadap kru kabin Mas apabila menyedari status dimuat naik itu tidak disenangi kru kabin Mas," ujarnya.
Justeru itu Ismail menyarankan Nurul Hidayah supaya menulis surat kepada syarikat penerbangan itu jika tidak berpuas hati dengan layanan yang diterima.
"Bukannya marah pekerja yang tidak bersalah ini. Dalam pos terbarunya, masih lagi mengunakan ayat 'ghost crew' merujuk kepada kru kabin yang mengecam beliau dalam Instagramnya.
"Dia patut lebih bersikap waras dalam hal berkomunikasi kerana beliau adalah seorang ketua bahagian komunikasi sebuah syarikat. Ini memang sudah nampak beliau tidak cekap dalam hal komunikasi.
"Saya berpendapat dia patut tukar profesyen dan menjadi seorang pengkritik
laman sosial saja. Sikap tidak merasa kecewa langsung malah menunjukan sikap yang sangat egoistik sebagai seorang anak kepada Timbalan Perdana Menteri negara kita," kesal Ismail.

Beliau turut meminta Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dapat menasihati anaknya supaya pandai menjaga hati rakyat dan tidak mengeluarkan kata-kata yang boleh dianggap sebagai 'tidak cerdik'.
"Mungkin beliau perlu didikan lebih dalam hal komunikasi di laman sosial. Memohon maaf dan tutupkan isu tersebut adalah paling sesuai bagi pendapat saya," tegas Ismail lagi.

1 comment:

  1. Kalau jiwa tak stabil, boleh bawa kpd sasau, kemudian jadi gila...ini kes berat ni...tak lama lagi dia tanggalkan pakaian kat airport dan menari2, bikin malu UMNO dan Malaysia, lagipun dia ikon belia kata orang...bagus tangkap dan hantar kat Tg Rambutan...amacam Menteri Dalam Negeri...

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa