Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Wednesday, April 6, 2016

Majlis bubur asura PAS sokong penangkapan Rafizi!

KENYATAAN MEDIA

Majlis  syura  sokong  PENANGKAPAN RAFIZI

Kita tidak terkejut  dengan penangkapan YB Rafizi Ramli, Ahli Parlimen Pandan merangkap Naib Presiden serta Setiausaha Agung KEADILAN di hadapan pintu keluar Parlimen petang tadi. Saya difahamkan beliau ditahan mengikut Seksyen 8 Akta Rahsia Rasmi berkaitan sebuah dokumen yang berada di bawah akta tersebut.

Majlis Syura sokong   tangkapan YB Rafizi di bawah Akta Rahsia Rasmi dengan  kerana ikut alQuran sunnah dan hukum Allah dan Rasul

Majlis Syura  percaya tangkapan ini berkemungkinan besar berkaitan dokumen yang ditunjuk YB Rafizi di dalam satu sidang media beberapa hari lalu, yang berkaitan laporan Ketua Audit Negara berkaitan 1MDB yang bakal dibentang di Parlimen pada Khamis ini. Setelah laporan akhir itu dibentang di Parlimen, dokumen tersebut tidak akan lagi diklasifikasi di bawah Akta Rahsia Rasmi. Oleh itu, tindakan menangkap YB Rafizi dengan cara ini adalah ikut Hukum Islam .

Pendirian Majlis syura mengenai Akta Rahsia Rasmi adalah konsisten dan jelas: sokong  menentang penggunaan akta  ini

Setiausaha Majlis Syura
5 April 2016

6 comments:

  1. Semakin hari semakin tolol dah bahlol puak2 pas ni.

    ReplyDelete
  2. Pooorahhhh..PAS
    Guna OSA utk melindungi kemungkaran...sah ka ikut hukum islam. Jangan burukkan nama islam la PAS PIS PUS.

    ReplyDelete
  3. betul ke kenyataan media di atas ni..? macam karut dan mengarut je..kalau tak suka kat parti hijau tu pun, janganlah duk tempek sesuatu yang tak benar..

    ReplyDelete
  4. Astaghfirullah... saya sbg ahli Amanah xsuka jika benda ni main petik je dan xdiketahui sumbernya yg sahih. come on, lwn kita adalah amno bn. kalo kita hdp n serang Pas je, hebat sgt ke pas tu?? come on la.. fokus pd perjuangan.

    ReplyDelete
  5. Pernah ke seblm ni ada artikal di keluar bukan dari majlis syura.. rakyat kat malaysia ni takut buat artikal tipu guna nama majlis syura..

    ReplyDelete
  6. majlis syoru olamak khaikkkkk tuiiiii

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa