Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Tuesday, April 12, 2016

Memang POYOlah: Wow.........besar dan kuatnya pengaruh PAS!

Pas jadi 'king maker', reda ketegangan politik negara
Wartawan Sinar Harian - 12 April 2016
KUALA KRAU – Pas kini menjadi ‘king maker’ dalam percaturan politik tanah air selepas kekalutan yang melanda semua parti politik di Malaysia ketika ini.

Timbalan Presiden Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, disebabkan kekalutan itu tumpuan beralih kepada peranan Pas sebagai tunggak utama dalam blok bukan kerajaan.

Menurutnya, ketegasan Pas berpegang kepada prinsip Islam berjaya menarik sokongan kalangan rakyat untuk melihat Pas sebagai alternatif tatkala Umno bukan lagi menjadi parti harapan rakyat khususnya orang Melayu dan masyarakat Islam yang lain.

“Kejayaan Pas mengemukakan Budaya Politik Matang dan Sejahtera (BPMS) sedikit sebanyak meredakan ketegangan suhu politik negara serta tanggapan negatif masyarakat luar terhadap Pas,” katanya dalam Mesyuarat Agung Pas ke-30 di Kompleks Pas Pahang minggu lalu.

Beliau yang juga Yang Dipertua Pas Kawasan Kuala Krau berkata, anjakan paradigma tersebut diharap menambah sokongan golongan atas pagar dan ahli Umno agar kembali bersama memperjuangkan Islam sebagai wadah politik negara.

“Wujudnya parti serpihan Pas tidak melemahkan sokongan kepada parti, sebaliknya perlu dilihat sebagai satu cabaran bagi meneliti kelemahan dalaman.

“Jadi wajar diperkasakan usrah kepimpinan, tamrin di semua marhalah parti di samping lujnah tarbiyah dan dakwah juga perlu merangka program pengukuhan ukhuwah di kalangan pimpinan dan ahli,” katanya.

1 comment:

  1. Perlahan makin menggelikan hati statement pimpinan PAS..satu ketika tak nak kuasa, nak nasihat. Sekarang nak jadi tukang lantik raja....bula hududnya...dalam bakul sampah dah ke...

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa