Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Thursday, May 12, 2016

Dah buang tabiat ker ape?

# atau dah rasa ditinggalkan atau disisihkan kot?

Tiba-tiba PAS Akan Sepentas Dengan Tun Mahathir....

Naib Presiden Pas sertai Deklarasi Rakyat di Shah Alam 

Naib Presiden Pas, Datuk Iskandar Samad akan menyertai pentas himpunan Deklarasi Rakyat yang akan diadakan di Stadium Melawati, Shah Alam Sabtu ini. 

Menurut poster program yang diedarkan itu, Iskandar, Exco Kerajaan Negeri Selangor itu akan menyertai Menteri Besar Datuk Seri Azmin Ali dan Tun Dr Mahathir Mohamad di majlis itu. 

Ini adalah satu berita baik kerana sebelum ini hanya seorang sahaja pemimpin kanan Pas yang menyertai program ini iaitu Datuk Mustafa Ali, pengarah pilihan raya Pas. 

Mustafa adalah antara 25 pemimpin pertama yang menandatangani deklarasi ini ketika ia mula dilancarkan. 

Ekoran itu, bekas ketua penerangan Pas, Datuk Mahfuz Omar mengucapkan tahniah kepada Iskandar kerana menyertai usaha untuk menyelamatkan Malaysia itu. 

"Alhamdulillah, YB Datuk Iskandar Naib Presiden Pas menjejaki saya yang lebih dahulu bersama dipentas selamatkan Malaysia bersama Tun M dan rakan-rakan dari pelbagai latar belakang politik untuk menuntut Najib berundur dari jawatan PM sekarang. 

"Tahniah YB Datuk Iskandar," tulis Mahfuz melalui Facebooknya. 

Himpunan di Shah Alam adalah siri himpunan jelajah seluruh negara yang dianjurkan oleh gerakan Selamatkan Malaysia pimpinan Tun Dr Mahathir Mohamad. 

Sebelum ini mereka telah berhimpun di Kota Bharu, Muar, Alor Setar, Pulau Pinang dan lain-lain tempat lagi. 

Kemuncak adalah penghantaran Deklarasi Rakyat yang mengandungi 37 perkara ini kepada Majlis Raja-raja Melayu memohon perkenan baginda agar menasihatkan Datuk Seri Najib Razak agar berundur sebagai perdana menteri.-Malaysia Dateline 

ULASAN GB 

Sebelum ini, Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang telah menasihatkan anggota parti itu agar tidak menyertai "Deklarasi Mahathir" kerana proses perubahan negara mesti dilakukan secara positif serta tidak menghuru-harakan negara. 
Mursyidul Am PAS, Datuk Harun Din pula menyatakan Deklarasi Rakyat dibentangkan Tun Dr Mahathir Mohamad tiada impak jika tidak dibawa ke Parlimen. Malah sebelumnya pun Harun Din menyatakan tuduhan ke atas Najib mengenai 1MDB tidak masuk akal dan Najib perlu diberi peluang untuk membetulakn keadaan. 
Sejak dari itu juga, pascai telah memukul gendang seribu di media sosial mengutuk Himpunan Selamatkan Malaysia dan Deklarasi Rakyat. Dicungkil habis segala keburukan TDM zaman lalu dan menuduh mereka yang menandatangani Deklarasi Rakyat itu ialah golongan yang mahu UMNO kuat semula kerana himpunan itu dipimpin oleh TDM. Parti Amanah Negaralah yang menjadi sasaran serangan mereka. 

Tiba-tiba Naib Presiden PAS, Iskandar Samad, yang juga exco kerajaan Selangor dilaporkan akan berada sepentas dengan Tun Mahathir menyertai himpunan Deklarasi Rakyat 

Kita percaya yang membawa Iskandar ke himpunan itu ialah Timbalan Presiden PKR yang juga MB Selangor, iaitu Azmin Ali. Azmin khuatir kedudukannya dan kedudukan PKR di Selangor bakal terjejas jika PAS tidak menyertai Deklarasi Rakyat kerana gelombang rakyat kini menolak BN dan kepimpinan Najib.

PAS pula kena dengar dan patuh cakap Azmin, khuatir Azmin buat tergeliat singkirkan PAS dari kerajaan Selangor. Melopong PAS nanti. Justeru, untuk survival politiknya, Iskandar memilih untuk menolak nasihat Presiden dan Mursyidul Amnya, sebaliknya mengikut Azmin dan menyertai Himpunan Selamatkan Malaysia sepentas dengan TDM.

Husam menghadiri majlis-majlis yang disertai DAP dan AMANAH, akhirnya dipecat. Bagaimana dengan Iskandar? 

Dan agaknya apa pula kata-kata pascai kali ini? 

Dicatat oleh Green Boc di 7:25 PTG

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa