Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Tuesday, May 10, 2016

Parti yang sentiasa berpecah.......

PAS PARTI YANG SENTIASA BERGOLAK DAN BERPECAH..

PAS pada awalnya diasaskan oleh golongan Professional yang mempunyai kecintaan yang cukup tinggi terhadap islam (Dr Burhanuddin Al-Helmy) mereka bergabung dgn para ilmuan islam yg keluar dari Biro Agama UMNO untuk menubuhkan parti PAS yg berlogokan Bulan Bintang..

Pergerakan berjalan lancar, apa bila PAS menjadi kuat di bawah pimpinan golongan Professional maka mulalah golongan agamawan dan Ulama dalam PAS berebut kuasa utk menjadi Presiden dan menerajui Parti dengan pelbagai helah..

Setelah golongan agamawan dan ulama' berjaya mengambil alih kepimpinan parti maka PAS mulai merundum, di kala itu PAS cuba bangkit semula dengan menarik kembali sokongan golongan Professional dan lepasan siswazah serta memberi mereka pelbagai jawatan penting di dalam parti guna untuk mengembalikan kekuatan jentera PAS..

Setelah PAS kembali kuat lalu golongan agama dan ulama' mulai cuba menguasai untuk merebut kembali tampuk pimpinan parti PAS dengan menyingkir golongan Professional yang selama ini banyak menabur bakti dalam mengukuh dan memajukan PAS.

Maka tercetuslah gerakan bagi menumbangkan Presiden PAS ke-3 Tan Seri Datok Asri yang diketuai oleh ketua pemuda PAS waktu itu yang bernama Ustad Hadi Bin Awang..

Hadi telah mengerakan seluruh kekuatan pemuda PAS bagi memburuk-burukan Datok Asri dan menyerang Datok Asri dalam dewan Muktamar dengan laungan Jahanam Asri dan "Marakbar Asri" atau "Mampos Asri"

Selepas peristiwa yang biadab dan memalukan itu, mereka berjaya mengulingkan Datok Asri selaku Presiden MAKA golongan agamawan dan ulama" dalam PAS mulai menubuhkan Majlis Syura Ulama' yang meniru 100% konsep negara Iran di bawah pimpinan Ayahtollah Komeini guna untuk mengekang campur tangan golongan Professional dalam urus tadbir dan hala tuju parti PAS..

Datok Seri Anwar Ibrahim pula telah menolak utk menganggotai PAS yang tampak terlalu kacau bilau dengan perebutan kuasa dan ketidaksefahaman golongan agamawan dan golongan professional dalam PAS.

Maka PAS kembali mundur ke belakang dan menjadi lemah, di kala itu berlaku peristiwa pergaduhan di lubuk merbau di mana petugas pilihanraya PAS telah dibunuh dan juga peristiwa Memali..

Selepas peritiwa tersebut PAS seolah-olah membeku lama hinggalah berlakunya kes fitnah dan pemecatan Datok Seri Anwar Ibrahim dari dalam UMNO. Presiden PAS pada waktu itu ustadz Fadhil Noor telah mengunakan seluruh tenaga yg ada bagi mengerakan rakyat seluruh negara untuk bangkit membela Anwar Ibrahim yg terfitnah atas tuduhan liwat..

Selepas era Reformasi PAS mulai mendapat sokongan dan dukungan daripada golongan professional dan mahasiswa, mereka berlumba2 menganggotai parti PAS dan ikhlas bekerja siang malam bagi mengukuhkan PAS agar suatu hari nanti PAS mampu bersama rakan tahalufnya memerintah Malaysia demi menegakkan keadilan dan hak kesamarataan rakyat Malaysia secara keseluruhannya.

Tetapi impian tersebut berkecai di tengah jalan apabila PAS kembali kepada sifat lamanya di mana golongan agamawan dan ulama' dalam PAS kembali mahu mengusai tampuk pimpinan parti dengan Plan Penyingkirkan golongan professional yang telah banyak menyumbang tenaga, masa dan wang ringgit mereka..

Kini PAS yang kita lihat pada hari ini adalah wajah asli PAS yang sebelum2 ini.
Wajah comot selepas era Datok Asri Muda dan juga wajah lesu sebelum era  Reformasi..

Maka terbukti dengan jelas sebahagian besar agamawan dan ulama' dalam PAS tidak terlepas dari kecintaan terhadap dunia (Hubud Duniya)

Sekian Wallahuaklam
10/05/2016
03: 15 am

Teuku Zacharyah Iskandar
Admin FB : Anak Muda Bangkit Hancurkan UMNO & PAS.

1 comment:

  1. Sirah tidak menipu,sirah menjadi pedoman dan teladan. Sirah mengajar kita menjadi lebih matang.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa