Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Wednesday, November 30, 2016

Bohong dan kantoi: Tak malukah Ulamak?

Wednesday, November 30, 2016
Harakah Kantoi! Majoriti Yang Ditahan Rakyat Kelantan Bukan Penduduk Luar..
Pinjam ayat Mat Saman Kati.. Semalam, Harakah pun menyiarkan berita kononya hampir kesemua OA yang ditangkap adalah orang luar, terutamanya dari Pahang dan Perak.

"Harakah ni akhbar parti ulamak, dan sepatutnya bercakap benar itu adalah sifat-sifat ulamak"

"Tapi bila tengok senarai yang ditangkap, aku cuma boleh cakap...ulama ale uto."

Bukan aku kata tapi Mat Saman Kati yang kata.. mana-mana penyokong PAS yang rasa pedih bolehlah memaki hamun dia kat Facebook dia di SINI

Malah ada yang mengatakan semenjak ketegangan antara PAS dan UMNO semakin kendur.. cara lidah rasmi parti tersebut membuat laporan sudah hampir sama dengan cara lidah rasmi UMNO melaporkan..

Apa yang Lidah Rasmi PAS itu telah laporkan hingga menjadi serangan netizen?..
GUA MUSANG: Seramai 47 Orang Asal direman ekoran membina sekatan laluan lori balak di Pos Bihai dan Pos Tohoi, di mana ia bertentangan dengan Akta Perhutanan Negara 1984. 
Hampir kesemua Orang Asal yang ditahan dalam operasi tersebut bukan penduduk tempatan, sebaliknya berasal dari Pahang dan Perak.

Timbalan Pengarah Jabatan Perhutanan (Operasi), Radhi Chu Abdullah berkata, mereka yang terlibat dibawa ke Mahkamah Seksyen Gua Musang. 
"Mereka diambil tindakan di bawah kesalahan Seksyen 32 dan Seksyen 47 serta Seksyen 81 Akta Perhutanan Negara 1984," katanya selepas operasi meroboh sekatan tersebut hari ini.
Laporan penuh bacalah di SINI

Kenapa lidah rasmi PAS itu dianggap hampir sama dengan cara lidah rasmi UMNO melaporkan berita?

Lapor Harakah..

Hampir kesemua Orang Asal yang ditahan dalam operasi tersebut bukan penduduk tempatan, sebaliknya berasal dari Pahang dan Perak.
Hakikatnya.. majoriti yang ditangkap itu adalah rakyat negeri Kelantan..

 

 
Majoriti memiliki MyKad dengan kod 03 iaitu kod bagi negeri Kelantan... kenapa nak ikut cara lidah rasmi UMNO ni? - sumber

1 comment:

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa