Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Monday, November 14, 2016

Memang pengecut: Nape gelabah sangat, apa Trump dah buat terhadap Umat Islam?

Bersatu atas dasar Islam hadapi Donald Trump, seru PAS

  | November 13, 2016
Mengapa perlu takut sedangkan orang Islam ada kekuatan beratus kali berbanding Amerika Syarikat, kata Mursyidul Am Hashim Jasin.
PETALING JAYA: PAS menyeru semua pimpinan parti politik supaya kembalikan keyakinan rakyat kepada Al-Quran sebagai kekuatan menghadapi bakal Presiden Amerika Syarikat (AS) Donald Trump.
Mursyidul Am Hashim Jasin berkata menyatukan rakyat atas dasar Islam akan menghilangkan rasa marah lantaran bimbang Islam akan ditindas pemimpin kuasa dunia itu.
“Sekarang orang bising Trump menang di AS. Orang Islam pucat habis apabila dia menang. Macam-macam ulasan dibuat, tapi kita lupa kita ada kekuatan yang beratus kali berbanding AS.
“Kenapa kita takut sangat dekat Trump? Kenapa kita bimbang orang Islam akan dianiaya? Sebabnya kita pinggirkan Al-Quran.”
Hashim berkata demikian kepada lebih 1,000 hadirin di himpunan Ledakan Suara Rakyat (Laksa) di Taman Medan hari ini.
Beliau menyampaikan pesanan itu kepada semua orang Islam di semua parti yang ada di Malaysia. Tegasnya mereka takut Trump kerana mereka “jahil agama”.
“Orang Islam lebih takut pada kuasa manusia daripada Tuhan…ini bahaya. Apabila kita pinggirkan Islam, tak peduli apa Tuhan kata, jadilah macam sekarang…kacau.
“Orang Umno, BN sebahagian besarnya Islam. PKR, PPBM, PAN (Amanah) malahan dalam DAP pun ada orang Islam. Mari kita bersatu atas dasar Islam.
“Kita ajak semua parti bersatu siapa nak boleh, siapa tak nak kita tak paksa. Kita bersatu…atas dasar kebenaran,” katanya.

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa