Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Sunday, November 20, 2016

Kalau macam ni bukan nak berhimpun aman tapi nak perang!

PARANG, BUKU LIMA DAN DRONE JADI KES POLIS
Polis membuka empat kertas siasatan berkaitan perhimpunan di ibu kota hari ini, termasuk tangkapan seorang lelaki yang memiliki senjata berjadual dan serangan terhadap peserta BERSIH.

Siasatan itu susulan 28 laporan polis dibuat melibatkan 20 laporan tangkapan dan lapan laporan am, kata Ketua Polis Kuala Lumpu Datuk Amar Singh Ishar Singh.

Amar berkata seorang lelaki yang ditangkap membawa parang dan buku lima itu disiasat bawah Seksyen 6(1) Akta Bahan Kakisan Letupan dan Senjata Berbahaya.

Kes serangan terhadap peserta BERSIH pula melibatkan lelaki 33 tahun yang menendang peserta BERSIH, yang disiasat bawah Seksyen 323 Kanun Keseksaan.

Amar juga menegur perbuatan peserta membawa kanak-kanak dalam perhimpunan hari ini yang merupakan kesalahan bawah Seksyen 4(2)(F) Akta Perhimpunan Aman 2012.

Dua lagi kes melibatkan rusuhan yang disiasat bawah Seksyen 147/511 Kanun Keseksaan dan satu lagi melibatkan penggunaan drone, yang disiasat bawah Seksyen 143 Peraturan-peraturan Penerbangan Awam.

Sementara itu, polis Kuala Lumpur menganggarkan lebih kura 15,500 peserta BERSIH hadir dalam himpunan hari ini dan Baju Merah pula sebanyak 2,500 orang. – sumber

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa