Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Monday, November 14, 2016

Hidung Jamal berdarah: Analisa blog milosuam, kebal jadi bebal bila auta jak menjadi!

Hidung berdarah ditumbuk, analisa video bongkar kebodohan Jamal

SEMALAM kecoh betul kisah ketua Samseng Baju Merah, Datuk Jamal Yunos (panggil Jamal Jamban) yang berdarah hidung katanya ditumbuk dalam satu kekecohan di Ampang. Selepas kejadian itu, Jamal Jamban mendakwa hidungnya ditumbuk oleh budak YB Zuraida, Ahli Parlimen Ampang yang memakai T Shirt kuning BERSIH 5.

Di sini aku buat sedikit analisa terhadap rakaman kejadian tersebut. Mula-mula sekali anda boleh lihat pada video sekitar durasi 0:35 hingga 0:50. pada waktu ini Jamal Jamban belum kena tumbuk, tiada kesan darah di hidungnya. 
Selepas itu Jamal Jamban tiba-tiba menjerit dan meracau bagai orang gila kepada pihak Polis yang cuba menenangkannya:

"Kami nak keluar! Kami nak keluar! Kami nak keluar!" Jerit Jamal berulang kali.
Ini adalah permulaan berlakunya pergelutan antara Jamal Jamban bersama pengikutnya dan kumpulan anggota Polis yang bertugas. Kalau lihat dari rakaman ini, langsung tak ada sesiapa pakai baju kuning Bersih 5 di lokasi kejadian.

Kemudian berlakulah pergelutan antara Samseng Baju Merah dan pihak Polis. 

Dalam situasi ini pihak Polis yang jaga keselamatan telah mengepung kumpulan Samseng Baju Merah di dalam pasaraya, Polis telah membina satu 'buffer zone' kalau ada sesiapa pakai T Shirt kuning dalam kawasan ni memang lunyai kena belasah dengan Samseng Baju Merah yang sedang meracau.
Boleh juga dilihat gelagat lucu pengikut Baju Merah mengeraskan badan seperti dalam aksi memukul-mukul badan mereka sebelum ini.

Tidak lama selepas itu, Jamal Jamban muncul dengan darah merah mengalir keluar dari hidungnya sambil menjerit berulangkali menuduh pihak Polis telah menumbuknya.
"Polis tumbuk saya! Polis tumbuk saya! Polis tumbuk saya!" Jerit jamal berulang kali, sambil jari tunjuk pada hidungnya yang berdarah.

Jadi jelas di sini tidak ada penyokong Bersih 5 pakai baju kuning yang tumbuk Jamal Jamban, jika benar ada pun hanya Jamal seorang yang nampak.

Lebih lawak, di hujung video sekitar durasi 4:51 boleh dengar suara dari penyokong Jamal Jamban berkata:

"Datuk, kita bukan nak bergaduh dengan Polis datuk..." 
Sejurus selepas mendengar kata-kata penyokongnya itu, tiba-tiba Jamal Jamban bersuara kepada media, menuduh berulang kali budak YB Zuraida kurang ajar tumbuk hidung dia.

Akhirnya entah apa bangang merasuk dia, dia kata YB Zuraidah pula tumbuk hidung dia.
Dari sini anda boleh nampak betapa bebalnya Jamal Jamban, gelagat lucu dia menjadi bahan lawak seluruh Malaysia.

Berikut video penuh kejadian tersebut sila klik untuk menonton.
"llmu kebal yang dituntut, tapi ilmu bebal yang menjadi" - bawa dari milosuam

Jamal tak mengaku tuduh polis tumbuk dia
Anne Muhammad  Hari ini, 4:03 petang

Ketua kumpulan Baju Merah Datuk Seri Jamal Md Yunos menafikan bahawa beliau menyebut polis telah menumbuknya dalam pergelutan di pusat beli-belah, di Kuala Lumpur semalam.

Sebaliknya, kata Jamal, kata-katanya bermaksud meminta laluan untuk mengejar pihak yang telah menumbuknya dari arah belakang.

“Saya nak respon di media sosial semalam yang mengatakan bahawa polis pukul saya.

“Ketika itu berlaku pergelutan. Bukan saya sebut polis pukul saya, tetapi saya ingin beritahu kepada polis bahawa saya dipukul.

“Sebab itu saya minta laluan pada polis sebab saya nak kejar tumbuk curi dari belakang sampai saya berdarah, itu maksud saya…

“Tapi mungkin suasana kelam kabut itu saya seolah-olah berkata polis pukul saya tapi yang pukul saya adalah kumpulan daripada haram jadah ini,” katanya kepada pemberita di luar balai polis Pandan Indah.

Semalam hidung Jamal berdarah selepas ditumbuk dalam pergelutan di pusat beli-belah Ampang Point.

Ketika itu Jamal yang juga ketua Umno Sungai Besar sedang mengekori kumpulan Ketua Wanita PKR Zuraida Kamarudin yang mengedarkan risalah serta mempromosi perhimpunan BERSIH5, Sabtu ini.

Dalam pergelutan itu Jamal terjatuh dan sejurus kemudian hidungnya kelihatan berdarah.

Rakaman video (di bawah) menunjukkan Jamal menyalahkan anggota polis kerana didakwa menumbuknya.

Beliau kedengaran seperti berkata “polis tumbuk saya”.

Ditemui media selepas itu Jamal berkata seorang daripada "budak Zuraida" telah memukulnya.

Sementara itu, Jamal berkata beliau bersedia untuk berhadapan dengan saman sekiranya difailkan oleh Zuraida.

“Saya tak ada masalah kalau dia nak di saman kerana di Malaysia ini, kita amalkan undang-undang.

“Sesiapa nak saman saya silakan, kita akan berjumpa di mahkamah pada waktu akan datang,” katanya.

Semalam polis menahan dua penyokong Baju merah dan telah pun dihadapkan ke Mahkamah Majistret Ampang hari ini.

Mengulas lanjut mengenai reman itu Jamal berkata, pihak polis perlu berlaku adil terhadap kumpulannya.

“Sepatutnya yang tumbuk saya ditangkap, bukan kami ditangkap dan direman sampai Rabu. Jadi di manakah kewajaran. Saya tak pertikai kerja polis tapi kami mohon polis adil kepada semua.

“Bagi saya penahanan rakan kami bersifat tak adil kerana bukan kami mulakan. Apabila saya ditumbuk curi oleh pengikut mak lampir (Zuraida), bila saya berdarah sudah pasti pengikut saya menjadi marah dan ketika kami nak kejar.

“Kami disekat sebab itu dilihat dari Youtube seolah-olah kami bergaduh dengan polis tapi kami tak gaduh dengan polis. Tapi kami mohon pada polis untuk beri laluan supaya kejar mereka,” katanya.

Kaitan: Darah Jamal 'tumpah' di Ampang

1 comment:

  1. Beginilah nanti di akhirat. Jamal akan nafikan bahawa dia tuduh polis tumbuk dia. Allah akan tunjuk video ni kpd dia. Dlm video tu kelihatan beberapa kali dia menjerit: polis tumbuk saya, polis tumbuk saya! Lepas tu bagaimana kamu nak menafikan lagi wahai sijamban

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa