Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Wednesday, November 30, 2016

Video: Kerajaan Kelantan menggunakan pelbagai jentera kerajaan untuk membuka sekatan org asli untuk balak dikeluarkan

[11/30, 08:51] ‪‬: *Ratusan Polis + Pga + Forest masuk meredah sekatan Orang Asli di Kg Petei, Gua Musang.*

TMB - Dato Mohd Amar kata masa perjumpaan dengan Mustafa Along bersama rombongan Sahabat Alam Malaysia, Sdr Meor Razak di SUK pada 1 November 2016 haritu. Tapi

Sampai hati Kerajaan Kelantan menggunakan pelbagai jentera kerajaan untuk membuka sekatan org asli bagi membolehkan balak di keluarkan.

Orang Asli siap menyayikan lagu NEGARAKU bagi menghentikan ratusan manusia dari merempuh sekatan mereka.

Viralkan

[11/30, 09:45] ‪‬: Orang Asli DIGARI macam mereka melakukan kesalahan berat seperti bunuh, dadah, rompakan bersenjata dll. Padahal mereka hanya senyap dan tidak melawan waktu mempertahankan *HUTAN KELANTAN* daripada diratah Pembalak.

Tidak berperikemasusiaan! Sedangkan tangkapan ini dibuat oleh Jabatan Perhutanan Negeri Kelantan shja, bukannya polis.

Polis hanya membantu.

Tidak berhati perut Kerajaan Kelantan, apabila mereka orang asli minta berunding, mereka hantar Polis, Pga dan Ranger Jbtn Hutan untuk Robohkan sekatan mereka dan TANGKAP mereka.

Kejam! Viralkan, kita tegur kerajaan yang membela pembalak lebih daripada rakyatnya sendiri

[11/30, 10:14] ‪‬: Demi Tanah dan Hutan!

Orang Asli Berarak Dari IPD Gua Musang ke Mahkamah Gua Musang - Wow!

https://www.facebook.com/syam.ghaz.18/videos/1842665509353527/

[11/30, 10:14] ‪‬: Penuh cerita isu orang Asli Kena tangkap dikelantan dalam fb dan group whatsapp.Media kelantan pula dah jadi lidah seperti UMNO. Diorang cakap yang kena tangkap itu bukanlah org Asli Kelantan sebaliknya dari luar.

Nampak sangat kejahatan media dikelantan menipu fakta sebenar. Yang kena tangkap itu adalah sememangnya pengundi2 orang Asli Negeri Kelantan .

Kerajaan PAS Kelantan dah jadi seperti kerajaan UMNO yang sanggup menipu fakta rakyatnya demi kuasa.

Apabila berkerjasama dengan pemimpin yang zalim maka mereka juga turut menjadi zalim.

Terima kasih NGO Sahabat Alam Malaysia( SAM ) yang mempunyai rangkaian hingga keluar Negara berkenaan Alam Sekitar kerana mendedahkan perkara yang sebenar.

LRL

*SENARAI PENUH 47 Orang Asli Gua Musang di Tahan.*

• 41 - lahir di Kelantan

• 5 - lahir di Perak

• 1 - lahir di Selangor

~ _Temubual saya sendiri dengan seorang wanita Asli Gua Musang, suaminya orang Perak (kod 08) dan menetap di Gua Musang, Kelantan._

Jika ikut kenyataan di Harakahdaily, menyebut *HAMPIR SEMUA yang ditahan bukan penduduk tempatan dan berasal dari Perak dan PAHANG.*

Sebenarnya dari senarai ahli, TIADA LANGSUNG dari PAHANG dan Hampir Semua dari negeri Kelantan.

Tolong sebarkan pada semua. Nafikan tuduhan dan Fitnah mereka. Tq

Syam Ghaz

Ipd Gua Musang

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa