Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Wednesday, November 16, 2016

Mirip Donald Trump di belasah di Malmo: Betulkah yang belasah tu orang Islam? Entah-entah saja nak burukkan Islam

Tuesday, November 15, 2016
Wajah mirip Donald Trump, lelaki ini dibelasah teruk
15/11/16
Disebut mirip Donald Trump, pria ini dipukuli di restoran 

Seorang chef  dan bintang televisyen asal Sweden diserang oleh sekelompok orang di restoran makanan segera lantaran wajahnya mirip dengan presiden terpilih Amerika Syarikat Donald Trump. 

Anders Vendel dipukul dan ditendang berulang kali di bahagian wajah dan kepala oleh tiga orang di sebuah restoran di Malmo, Sweden Selatan.

Di media sosial Facebook miliknya, Vendel menjelaskan kejadian bermula ketika dirinya sedang membeli makanan pukul 04.25 pagi di jalan Per Albin Hansson. Ketika itu dia didekati oleh beberapa orang yang mengaku orang muslim. 

Tiba-tiba saja, dua orang dari mereka mencekak kedua tangannya ke belakang punggung sementara tiga orang lainnya mulai memukulinya.

"Saya mencuba membela diri dengan melayangkan tendangan. Tapi tidak berhasil. Setelah menerima sekitar 20 pukulan di wajah, saya langsung jatuh ke tanah," kata Vendel seperti dilansir dari laman the Daily Mail, Selasa (15/11).

"Ketiganya kemudian menendang wajah dan kepala saya sebanyak yang mereka boleh. Sekarang saya menderita patah tulang hidung,lebam pada mata, bibir, dan rahang, dan juga patah ibu jari kanan," Vendel menambahkan.

Vendel melaporkan kejadian ini kepada polis  dan hingga kini kes tersebut masih disiasat .
-  sumber 

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa