Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Wednesday, November 23, 2016

Laporan Audit 1MDB: Kenyataan Media Mahfuz

Kenyataan Media

LAPORAN AUDIT 1MDB DIRAHSIA: RAFIZI  DIPENJARA,RIZA AZIZ DAN JHO LOW BEBAS MERATA.

1.Isu skandal 1MDB terus menimbulkan persoalan panas masyarakat Malaysia dan antarabangsa.Isu ini terus menjadi hangat apabila *_Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur menjatuhkan hukuman penjara 18 bulan  terhadap Ahli Parlimen Pandan,Rafizi Ramli kerana didapati bersalah memiliki dan mendedahkan laporan pengauditan 1MDB pada Mac lalu dibawah akta rahsia rasmi (OSA).

* Rafizi Ramli yang juga Setiausaha Agung PKR dikenakan sabitan jenayah dan hukuman penjara hanya kerana berani mendedahkan penyelewengan dana kerajaan sebaliknya mereka yang terlibat seperti Riza Aziz dan Jho Low dalam salah laku 1MDB membabitkan wang rakyat terus 'bebas merata'*.

2.Kenapa kerajaan pada peringkat awal isu 1MDB didedahkan, PM Najib menafikan wujudnya penyelewengan tetapi apabila didesak, kerajaan memberi jaminan tidak akan menyembunyikan Skandal Negara sebagaimana yang PM Najib kata *'Nothing To Hide'*, tiada apa yang mahu disembunyikan serta PM Najib mengarahkan *_suatu 'Audit Khas' dijalankan oleh Ketua Audit negara dengan meminta semua pihak bersabar menunggu laporan audit selesai*.

* "Bukannya untuk menghukum mereka yang terlibat dalam skandal kleptokrasi itu, tetapi menghukum individu yang berani menegakkan kebenaran berkaitan 1MDB" *.

3.Kini bila laporan audit dah selesai diaudit dan siap untuk menjadi tetapan umum malangnya PM Najib dengan tiba tiba *_mengklasifikasikan laporan tersebut sebagai rahsia rasmi dibawah Akta Rahsia Rasmi_*.

Persoalannya apa *_'motif'_* PM Najib mengarahkan siasatan audit dilakukan jika untuk dirahsiakan.Untuk apa audit  dilakukan keatas 1MDB kalau tak boleh dimiliki dan diketahui rakyat Malaysia.

Lebih baik dari awal tidak di audit dan *_apakah perkara yang nak dirahsiakan dari pengetahuan umum? *

4.Jika PM Najib yakin yang laporan tersebut tiada unsur rasuah dan penyelewengan mencuri wang 1MDB yang membabbitkan dirinya sendiri *_apa keperluan untuk dirahsiakan? *. * Kenapa perlu takut untuk dedahkan kepada umum? *

* "Saya cabar PM Najib menjadikan dokumen laporan audit 1MDB dibuka untuk tetapan umum *.

5.Tindakan meletakan laporan audit 1MDB tersebut sebagai rahsia dibawah Akta Rahsia Rasmi (OSA) *_membangkitkan keyakinan masyarakat bahawa adanya unsur rasuah,penyelewengan dan perbuatan mencuri wang 1MDB yang dilakukan oleh satu 'pakatan jahat' negara dibawah kepimpinan Najib_*".

"Jika laporan tersebut tidak menjadi dokumen rahsia sudah tentu Rafizi Ramli tidak dijatuhkan hukuman penjara".

 * Merahsiakan laporan audit 1MDB dan memenjarakan Rafizi Ramli tidak lain daripada untuk menyelamat dan melindungi pencuri wang 1MDB *.

* Oh Tanahair Ku..Malaysia! *
 *_"Penyelamat Di Penjara Pencuri Dibela"_*

*_#BebaskanLaporanAudit1MDB_*
*_#BebaskanRafizi_*
*_#TangkapPencuri1MDB_*
*_#TangkapMO1_*
*_#SelamatkanMalaysia_*
*_#PamerkankanLaporanAudit1MDB_*

DATO' HJ MAHFUZ HJ OMAR
Ahli Parlimen Pokok Sena
10am Mahkamah Jalan Duta KL
17 Nov 2016/17 Safar 1438H

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa