Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Sunday, October 12, 2014

2 ADUN PAS digantung: Kerana Sokong Azizah Atau Sokong PKR?

Secara teknikalnya bila sokong Azizah bermakan menyokong keputusan PKR dan DAP
Tapi setelah Azmin yang juga dari PKR dilantik MB 
Azmin melantik pula tiga orang ADUN PAS menjadi Exco
Dan secara teknikalnya bagaimana pula dengan tiga orang yang menerima jawatan Exco ini?

Ha..haa... belit jangan tak belit!

Dalam PRU14 nanti kalau dua ADUN ini tidak dipilih oleh pimpinan PAS untuk bertanding, salahkah kalau mereka ini bertanding di atas tiket PKR?
Kalau berdasarkan PRU13 dulu banyak juga kawasan-kwasan yang sepatutnya ditandingi atas tiket PKR tetapi PAS juga meletakkan calonnya di situ

2 ADUN PAS digantung kerana sokong Azizah
mk - 3:34PM - 12 Oct 2014
Dua Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) PAS digantung keahlian ekoran menyokong Presiden PKR Datuk Dr Seri Wan Azizah Wan Ismail sebagai calon menteri besar.

ADUN Hulu Kelang Saari Sungib dan ADUN Morib Hasnul Baharuddin  digantung keahlian selama setahun berkuat kuasa hari ini.

Perkara itu dinyatakan oleh Setiausaha Agung PAS Datuk Mustafa Ali (bawah).
Mustafa berkata, keputusan itu dibuat setelah dibincangkan dalam mesyuarat Pusat PAS hari ini yang dipengerusikan oleh Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Ia, kata Mustafa, dibuat berdasarkan fasal 82(6) Perlembagaan PAS.

“Dan keputusan itu telah diambil tadi, yang memutuskan bahawa keduanya digantung selama satu tahun,” katanya.

Kedua-dua ADUN itu boleh merayu secara bertulis terhadap keputusan itu kepada Majlis Syura dalam tempoh 15 hari.

Shaari dan Hasnul sebelum ini menyatakan sokongan, termasuk menandatangani akuan bersumpah (SD) bagi menyokong Azizah sebagai menteri besar baru bagi menggantikan Tan Sri Khalid Ibrahim.

Tindakan itu mendatangkan kemarahan beberapa pemimpin dalam PAS kerana ia dibuat sebelum parti itu membuat pendiriannya.

Istana Selangor bagaimanapun akhirnya memilih Azmin Ali sebagai pengganti Khalid.

11 comments:

  1. Kalau mereka ini kena gantung 1 tahun maka Adi Awe Presideng U-teng itu sepatutnya digantung 15 tahun kerana mengkhianati keputusan Muktamar 2008. Kalau tak digantung bermakna PAS adalah parti sekular yang nyata jauh dari prinsip Islam. Oleh itu tukar slogan "membangun bersama sekular PAS" atau "PAS for Presideng".

    ReplyDelete
  2. Abe...
    Abe nok keno desyum denge hadirinas ker...hehe
    Menarik persoalan yg abe timbulkan
    Bagi senaman sket kat otak...
    Tak maw jenih malas memikir...
    Main ikut semedang jerr...

    ReplyDelete
  3. Aku sokong 2 adun ni tak payah merayu. Sebaik2nya tulislah surat secepat mungkin dan jangan bertangguh untuk keluar parti. Lagipun dua adun ini bukan ada makna lagi dalam Pas sebab Pas kata dia ni talk bagi kerjasama masa isu selangor dulu. Baru padan muka hadi awang.

    Selepas keluar Pas, dua adun ini bolehlah menyertai mana2 parti dalam PR iaitu PKR dan sebaik2nya pilihlah Dap yang memperjuangkan keadilan Oktoberfest. 2 adun ini perlu nenberi sokongan padu yang tidak berbelah bagi kepada Elizabeth selaku Exco yang telah membuat promosi arak secara percuma demi meningkatkan pelancongan di selangor. Lebih mulia jika dua adun ini menyokong exci wanita PKR itu sehidup semati sampai bila2. Pasal hukum menyokong PKR khususnya exco itu usahlah difikirkan sangat. Lagipun umur exco itu masih muda dan masih boleh bertaubat bila dah tua. Kalau umur masih muda tentulah dari segi logiknya lama lagi nak mati.

    Jadi kesimpulannya, dua adun pas ini cepatlah tulis surat pada mustafa dan hadi cakap dah keluar parti. Biar ahli pas menangis2 tiga hari tiga malam sebab terlalu sedih kerana dua adun ini keluar parti. Bila dah keluar parti Pas, sila ambik borang jangan bertangguh samada parti PKR dan sebaiknya Dap. Lepas itu berilah sokongan dengan sekuat tenaga untuk menyokong Wxco wanita PKR yang amat dihormati oleh umat islam di seluruh selangor.

    Hidup Pkr! Hidup Dap! Hidup Elizabeth! Hidup Arak!



    ReplyDelete
  4. Anon 8:25 PM

    Kamu ni terlalu yakin yang kamu ini dah memang ahli syurga? Jangan paksa orang lain masuk syurga paham!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 11:42

      Kamu buat pilihan bijak dengan menolak hendak masuk syurga. Bijak sebab ahli -ahli syurga adalah puak2 yang memboringkan.Kaki sembahyang, kaki ibadah, kaki.amal makruf nahi mungkar. Kaki2 skema yang dok ikut jalan Allah yang satu tu je.

      Kat neraka seronok. Ahli-ahli neraka colorful, kaki-kaki serba serbi ada. Kaki zina ada,kaki mabuk ada, kaki judi ada, kaki pompuan ada, macam2 kaki ada.Meriah kwn kat neraka....syabas kamu cerdik!

      Delete
  5. PAS Selangor tak sama dengan PAS dilain-lain negeri Di Selangor sendiri PAS sebenarnya mempunyai dua kelompok,kelompok ulama dan kelompok profesional. Cara berfikir orang pas profesional ini berlainan dengan pas ulama. Jadi kalau boleh jangan lah nak campurkan cara pas selangor dengan pas luar selangor.

    ReplyDelete
  6. Anon 7:11 AM

    Memang yang berfikiran seperti kamu adalah puak UG dalam PAS. Terperasan semua perbuatannya diterima Allah, walhal kalau dapat kemewahan dan kuasa sedikit maka yang haram pun kamu akan halalkan. Individu riak dan egois (perasan Allah sayang) seperti kamu ini bersepah di negara ini terutama yang berlebai dan mengelar diri sendiri ularmark. Kalau kamu buat bancian sekalipun maka personal berfahaman seperti kamulah yang paling dibenci oleh ramai manusia, ini realitinya..... bukan fantasi. Oleh itu betulkan diri kamu dahulu dan jangan paksa orang lain masuk syurga tapi kalau nak paksa juga.....Pergi paksa Botak Chin dan Karpal Singh masuk syurga, boleh?

    ReplyDelete
  7. Anon 2:52 PM

    Betul tu, syurga dan neraka adalah kerja Allah, jangan kita manusia memandai-mandai menempatkan manusia lain ikut suka hati kita, jangan buat kerja Allah. Ingat dalam sirah Nabi ada menceritakan bagaimana seorang yang telah membunuh 100 orang manusia, Firaun dan seekor anjing (As-Khabul Khafi)pun masih boleh masuk Syurga, manakala yang sangat sah untuk ditempatkan di Syurga pun seperti cerita "Penebang Kayu Batrisya" pun akhirnya ke Neraka. Jangan risau Adi Awe yang pernah mengkafirkan UMNO dalam amanatnya pun akan dipertimbangkan untuk Syurga atau Neraka. Bagaimana setuju?

    ReplyDelete
  8. Anon 7:11 AM

    Aku pun nak merayu kepada kamu yang boleh On-line dengan Tuhan supaya rekomen kan aku sekali ke syurga tu. Neraka macam mana pula? Kan kamu baru balik dari situ, tolong cerita sikit, ramai yang nak dengar dari kamu. Tolonglah.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 4:58

      Mangkok hayun betul kamu. Orang soh baca Al Quraan nko pi baca benda lain. Orang soh pi masjid dengar kuliah nko kelain.

      Aku malas nak tanyo nko ni Islam ke tidak. Sembahyang ke tidak! Nko sembahyang cara maner?

      Nko tak tahu ke kita berhubung terus atau online dengan Allah ketika kita mendirikan solat. Minimun orang Islam online dengan Allah sekurang2nya 5 kali sehari bila nko mendirikan solat fardhu 5 kali sehari.....mangkok hayun betul kamu! Kamu ingat kamu cerdik...maleh aku nak tanya kamu ni orang Islam ke Tak....kalau Islam...sedih....sedih tak tahu yang kita be4hubung terus dengan Allah ketika solat....

      Mangkok hayun tak boleh pakai betul kamu....tidakkah AlQuraan dan hadis-hadis Nabi banyak bercerita tentang neraka. Sah nko tak pernah bukak Al-Quraan dan tak pernah pi masjid mendengar kuliah. Ustaz-ustaz kat masjid tu selalu juga menceritakan pasal neraka berdasarkan Al Quraan dan Hadis-hadis Nabi.

      Mangkok hanyun betul kamu....politik gila punya pasal soal Allah, syurga dan neraka kamu nak buat main-main. Besok kamu cubalah bagi no UMNO kamu kat Allah di.akhirat kelak kot2 kamu rasa UMNO kamu tu lebih besar dari Allah!

      Delete
  9. Anon 8:39 PM

    Mangkok hayun tu abenda? Keluarkan lah amanat untuk mengkafirkan orang yang tak terima kuliah kamu tu.

    On-line dengan Tuhan hanya sewaktu solat (bukan sembahyang ye) 5 waktu aje? Ustaz cerita pasal Neraka nak takutkan kamu sahaja, bila kamu takut Ustaz pula yang berani membuat maksiat. Janganlah kafirkan aku....Maksud Kafir tu engkar (tolong rujuk kamus), aku tak pernah engkar arahan Tuhan, cuma engkar arahan Adi Awe aje.....

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa