Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Tuesday, October 7, 2014

Gempar: Hisham Nak Lantik Anak Saudaranya Sebagai SetPol - Salahkah?

Pada aku selagi tidak menyalahi undang-undang dan peraturan ianya tidak ada masalah selagi calon ini berkelayakan..........
Memang napotisma ada di mana-mana
Dalam PAS ada, dalam DAP ada, dalam PKR ada, dalam MCA ada, dalam MIC dan sudah tentu tidak ketinggalan di dalam UMNO sendiri.
Perkara ini seolah-olah menjadi trend dalam politik Malaysia sejak dari dahulu lagi
Contoh - Tun Razak melantik Hussein Onn.......
Dalam isu ini saya tidak menyokong dan tidak juga menentang!



Janganlah ambil kesempatan.. betul Anwar Ibrahim bagi anaknya bertanding Parlimen Lembah Pantai, Lim Kit Siang bawa anaknya bertanding di Melaka dan kemudian di Pulau Pinang, begitu juga Karpal Singh dan Nik Aziz Nik Mat. Mereka semua dipanggil mengamalkan nepotisme.. atau kekeluargaan hubungan darah. Tetapi bila Hishamudin Hussein menamakan anak kakaknya sebagai SetPol.. perancangannya ialah dia hendak meletakan budak itu jadi calon Parlimen dan Adun di johor..Kekallah UMNO dengan tidak menilai prestasi tetapi ialah nepostisme dan kroni. Pelapis UMNO bukan kerana prestasi tetapi di kasi.

LikeLike ·  · Share
  • 78 people like this.
  • Jasme Taib Agree to disagree. But sedihnya surat sebegini boleh dijadi viral dalam fb. What else?
    36 mins · Like · 1
  • Jasme Taib To dear bro Onn Hafiz.... take this challenge. Prove to them that u r capable to serve n contribute as well as your uncle. We do support our youth team.
  • Datuk Azlan Suhaimi Tuan Zahrin, Masa pengasas UMNO Dato Onn Presiden, anak beliau Tun Hussein Ketua Pemuda Msia. Keluarganya ada sejarah peminpin. InsyaAllah dari keturunan baik2.
  • Mazlan Mohamad Pegi mampuslh dgn umno..parti pusaka mak bapak dia..
  • Mazlan Mohamad Insyaallah PRU14 nnti lingkuplh umno..
    2 mins · Like
  • Anol Alias Onn Hafiz tu layak sangat utk jadi SU Politik Dato Hisham. Cerdik dan berbakat. Ada penddikan tinggi lagi. Background politik pun hebat. Bertanding Exco Pemuda UMNO Msia pun dapat no 4. Dulu sepenggal pegang jawatan Naib Ketua Pemuda UMNO Sembrong. Sekarang dah naik jadi Ketua Pemuda UMNO Sembrong. So apa yg tak layaknya? Jgn la buat tuduhan n ramalan yg bukan2.

3 comments:

  1. DSAI n LKS nak lantik sedara mara dia aku tak kisah selagi rakyat undi mereka. yg aku kisah ialah lantik anak beranak sedara mara ke jawatan tanpa undi rakyat. pastu gaji dan segala mcm ditanggung oleh rakyat.

    ReplyDelete
  2. Apa kah sama kawanan Bahalol dengan kawanan Bukan Bahalol ?

    Ketahui lah yang Bahalol aka tetap bersama sama kawanan Bahalol mereka , dan mereka menongkat langit sehingga lupa matlamat hidup mati bukan kerana Bentley , Mercedes Benz , Range Rover tetapi untuk kain kapan yang secoit.

    Mereka hanya lah menipu diri mereka sendiri , tanpa mereka sedari.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa