Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Sunday, April 3, 2016

Ku Li jadi pilihan: Najib tak percayakan Zahid?

Sunday, 3 April 2016
TAK PERCAYA DENGAN ZAHID, NAJIB AKHIRNYA BAWA KU LI KE ISTANA UNTUK ANGKAT SUMPAH....

Najib Razak akhirnya sedar UMNO dan BN tidak mungkin mampu memenangi pilihanraya umum akan datang selagi beliau masih kekal sebagai Presiden UMNO dan Perdana Menteri.

Pendedahan demi pendedahan berkaitan 1MDB, wang beribu juta yang masuk ke akaun peribadinya dan hakikat bahawa sudah enam negara memulakan siasatan berkaitan syarikat pelaburan yang ditubuhkannya itu membuatkan Najib akur bahawa segala-galanya kini tidak lagi memihak kepadanya.

Biar bagaimanapun cuba bertahan, berdasarkan laporan-laporan yang disampaikan ke mejanya, Najib terpaksa menerima hakikat bahawa berundur adalah pilihan yang terbaik baginya demi masa depan UMNO, BN dan juga untuk kebaikan negara.

Untuk itu, Najib memutuskan untuk berundur di waktu yang sesuai dan menyerahkan kepimpinan parti dan kerajaan kepada pemimpin lain untuk menghadapi pilihanraya ke 14 yang akan diadakan pada 2018 nanti.

Permintaan Najib cuma satu, beliau mahu diberikan laluan selamat dan dilepaskan daripada sebarang pendakwaan di mahkamah setelah berundur nanti.

Bagi tujuan tersebut, pengganti yang dipilihnya mestilah tokoh berwibawa yang mampu memenangi pilihanraya, memastikan UMNO terus berkuasa dan setuju untuk menyimpan terus fail-fail berkaitan dirinya.

Meskipun Zahid Hamidi adalah Timbalan Perdana Menteri dan sedang menjalankan tugas-tugas Timbalan Presiden UMNO, kebimbangan Najib terhadap bekas Setiausaha Politiknya itu merangkami dua perkara:-

- karektor Zahid yang tidak cukup kuat untuk memimpin parti dan negara, tidak diterima oleh pengundi bukan Melayu dan lemah dalam kelompok golongan pertengahan Melayu yang semua itu lebih memungkinkan UMNO dan BN kecundang juga dalam pilihanraya akan datang.

Jika kalah dan Pakatan Harapan yang berkuasa, sudah tentu mereka akhirnya akan mengheret Najib ke muka pengadilan dan ia menjadikan penyerahan kuasanya kepada Zahid tidak memberi apa-apa makna kepada diri dan keluarganya.

- berikutan karektornya yang lemah juga, yang lebih membimbangkan Najib ialah jika setelah menjadi Perdana Menteri, Zahid akan segera mengambil jalan mudah dengan mendakwanya di mahkamah bagi mendapatkan sokongan rakyat sebagaimana yang ditunjukkan oleh Tun Abdullah Badawi dahulu yang membawa Kasitah Gadam ke muka pengadilan bagi menghantar isyarat pentadbirannya benar-benar serius dalam memerangi rasuah yang melibatkan jerung-jerung besar.

Dalam bahasa yang mudah, Najib sebenarnya tidak percaya kepada Zahid Hamidi. Oleh itu, untuk menyelamatkan dirinya, Najib mesti memilih orang lain untuk mengambil alih tempatnya.

Pilihan terbaik Najib ketika ini ialah Tengku Razaleigh Hamzah.  Ahli Parlimen Gua Musang itu bukan saja mempunyai karektor yang kukuh untuk membawa UMNO memenangi pilihanraya, mampu mentadbir negara, memulihkan keyakinan pengundi bukan Melayu, mengembalikan kekukuhan ekonomi, malah juga diterima oleh semua kelompok. 

Orang bandar, penduduk kampung, golongan pertengahan, elit Melayu dan semuanya boleh menerima Tengku Razaleigh.

Disebabkan kemampuan dan karektornya yang kukuh berbanding Zahid, Tengku Razaleigh tidak memerlukan sama sekali elemen Najib dibawa ke mahkamah untuk membantunya menarik sokongan rakyat.

Dengan itu, dari segi menyediakan laluan selamat, sama ada sebelum atau selepas pilihanraya, Tengku Razaleigh jauh lebih diyakini oleh Najib.

Selain itu, dengan menyerahkan kuasa kepada Tengku Razaleigh yang sudah berusia 78 tahun, bukan saja laluan selamat lebih terjamin untuk Najib, bahkan untuk mencaturkan Hishammuddin sebagai calon Perdana Menteri seterusnya turut menjadi lebih mudah.

Dengan itu juga, melalui Tengku Razaleigh dan kemudian Hishammuddin mewarisi kerusi Perdana Menteri, selamatlah Najib untuk selama-lamanya.

Masa yang paling sesuai untuk Najib menyerahkan kuasanya kepada Tengku Razaleigh ialah selepas Hari Raya Aidil Fitri nanti. Ini bermakna Najib dan keluarganya akan meraikan Hari Raya nanti untuk kali terakhir sebagai Perdana Menteri.

Selepas itu, Najib sendiri akan membawa Tengku Razaleigh ke Istana Negara bagi memohon perkenan Yang Dipertuan Agong bagi pertukaran Perdana Menteri.

Oleh kerana semua Ahli Majlis Tertinggi UMNO, menteri kabinet dan Ketua-Ketua UMNO bahagian sudah sedia berdiri teguh bersama Najib, apa saja yang dilakukannya tidak akan mendapat bantahan apa-apa daripada mereka. 

Semuanya setuju belaka untuk menerima Tengku Razaleigh sebagai Perdana Menteri yang baru dan Zahid  Hamidi akhirnya menjadi seorang lagi Timbalan Perdana Menteri yang kecundang di tengah jalan.

Allahu Akbar...Allahu Akbar...tiba-tiba sayup kedengaran azan Asar dari masjid berdekatan.

Ohhh....hari ini hari Ahad, saya tertidur dan bermimpi di siang hari rupanya.....(SH 03/04/2016). - sumber

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa