Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Thursday, April 14, 2016

Ku Li pulak buatkan ramai sakit kepala.......

Dedahkan sepenuhnya laporan siasatan 1MDB - Ku Li 
Muhafandi MuhamadAstro Awani |  April 13, 2016 17:40 MYT
Dedahkan sepenuhnya laporan siasatan 1MDB - Ku Li
Menurut Ku Li (gambar), penjelasan mengenai laporan itu perlu dibuat oleh mereka yang terlibat secara langsung dengan pengurusan 1MDB. - Gambar fail
GUA MUSANG: Ahli Parlimen Gua Musang Tengku Razaleigh Hamzah berharap laporan siasatan mengenai syarikat 1Malaysia Development Berhad (1MDB) didedahkan sepenuhnya.

Menurut Tengku Razaleigh yang juga dikenali sebagai Ku Li, pendedahan sepenuhnya laporan siasatan mengenai syarikat pelaburan strategik itu dapat menamatkan segala syak wasangka dan tohmahan terhadap kerajaan.

"Kita harap perkara ini didedahkan sepenuhnya lah, jadi kalau patut diambil tindakan pihak pengurusan lah.

"Saya rasa sekarang untuk memperbetulkan keadaan dan syak wasangka yang ada kepada rakyat mesti dijelaskan," kata Tengku Razaleigh yang juga Ketua UMNO Bahagian Gua Musang ketika ditemui pada Majlis Pecah Tanah Masjid Mukim Bandar Lama di sini, pagi tadi.

Tambahnya, penjelasan mengenai laporan itu tidak perlu dibuat oleh ahli-ahli UMNO sebaliknya mereka yang terlibat secara langsung dengan pengurusan 1MDB.

"Siapa saja yang didapati bersalah mesti diambil tindakan kerana jumlahnya besar dan kesannya terpaksa ditanggung oleh rakyat," katanya.

Bekas Menteri Kewangan ini juga turut menjelaskan mengapa beliau berdiam diri dan tidak bercakap mengenai 1MDB sebelum ini.

Laporan Kawalan Pengurusan Tadbir Urus 1MDB setebal 106 muka surat itu telah dibentang Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC) di Dewan Rakyat pada Khamis minggu lalu.

Antara lain, PAC mengesyorkan pihak berkuasa melakukan siasatan terhadap bekas ketua pegawai eksekutif 1MDB Datuk Shahrol Azral Ibrahim Halmi dan pihak berkaitan.


No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa