Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Sunday, May 15, 2016

1.27 juta tandatangan: NGO Melayu minta pihak berkuasa siasat kebenarannya

NGO Minta Siasat Deklarasi Rakyat
Diterbitkan: Sabtu, 14 Mei 2016 9:54 PM
KUALA LUMPUR: Pertubuhan Gabungan Melayu Nusantara Negeri Sembilan meminta pihak berkuasa menyiasat dakwaan Tun Dr Mahathir Mohamad bahawa gerakan 'Deklarasi Mahathir' telah mengumpul 1.27 juta tandatangan, khususnya yang melibatkan tandatangan secara dalam talian.

Presidennya Mustafa Abu Bakar berkata siasatan segera perlu dijalankan oleh Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia terhadap dakwaan gerakan itu yang menuntut pengunduran Datuk Seri Najib Tun Razak sebagai perdana menteri.

"Kami mahukan kebenaran dan mahu tahu siapa yang berbohong dalam menyatakan jumlah tandatangan terkumpul itu," katanya dalam sidang media di sini, Sabtu.

Menurutnya sekretariat Pakatan Harapan telah memaklumkan jumlah tandatangan terkumpul adalah 500,000, manakala pihak Tun Mahathir menyatakan tandatangan telah mencecah angka 1.27 juta.

Dr Mahathir sebelum ini dilaporkan berkata bahawa sebanyak 1.07 juta tandatangan dikumpul melalui atas talian, manakala 200,000 lagi melalui pengedaran borang secara fizikal dan 50,000 lagi direkodkan di laman sesawang alternatif Change.org. - sumber

# Mustafa Abu Bakar ni siapa?

1 comment:

  1. Siasat bajib....bukan dekelarssi rakyat

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa