Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Saturday, May 7, 2016

Pemecatan Husam: Amanah makin kukuh?

Amanah semakin kukuh dengan pemecatan Husam, kata Khalid Samad
07 Mei 2016 | MALAYSIA DATELINE
Khalid turut mencuba mengacau gulai kawah kerbau di kampung Pulau Kubang Kerian

Pemecatan Dato' Husam Musa Musa daripada Pas akan memberi ruang lebih luas untuk Parti Amanah Negara (Amanah) khususnya di negeri Kelantan.

Pengarah komunikasi Amanah, Khalid Samad berkata, keyakinan rakyat mahukan Amanah berperanan lebih aktif dlam politik Kelantan semakin jelas dengan sambutan orang ramai yang semakin menggalakkan.

"Hari ini saya merasa cukup gembira melihat masyarakat Kubang Kerian mengadakan kenduri kerbau untuk meraikan tiga cawangan sulung yang akan muncul di kawasan ini, kata beliau dalam satu sidang media di tapak kenduri kerbau anjuran Amanah Kubang Kerian berhampiran masjid kampung Pulau di Dun demit.

Pada sidang media yang sama, Pengerusi Amanah Kelantan, Dato' Wan Abdul Rahim Abdullah berkata pihaknya masih menunggu keputusan Husam bagi mengambil langkah seterusnya dalam mengukuhkan Amanah negeri.

"Sekarang masih lagi kita tunggu surat pemecatan Datuk Husam dan semuanya akan diselaraskan bersama antara saya dan Datuk Husam, jadi tidak berbangkit dan belum sampai masa lagi," katanya,

Ditanya berkaitan 10 wakil rakyat yang bakal sertai Amanah beliau berkata belum selesai lagi proses pemecatan Husam,

"Kalau tak silap saya Datuk Husam diberi tempoh 60 hari untuk buat rayuan dalam Perlembagaan PAS," katanya.

Berkenaan nama-nama wakil rakyat yang bakal menyertai Amanah, beliau berkata pengumunan hanya akan dibuat bila tiba masanya dan tidak perlu terburu-buru.

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa