Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Sunday, May 8, 2016

Rupanya ramai yang cemburu!

Sultan Johor nasihat pengkritik MB jangan jaga tepi kain
mk  -  7 Mei 2016, 9:10 malam  
Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar menasihatkan semua pihak supaya tidak campur tangan dalam hubungan baik baginda dengan Menteri Besar Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin.

Akhbar Sinar Harian memetik baginda sebagai berkata bahawa hubungan baik itu adalah kekuatan yang telah menyumbang kepada perkembangan semasa dan kemakmuran Johor.

“Saya tahu ramai yang cemburu dengan hubungan baik antara saya dan Menteri Besar. Nasihat saya, jangan jaga tepi kain orang.

“Beliau sering menghadap saya untuk menyembahkan sesuatu perkara, berbincang dan bertanya pendapat sebelum mengambil tindakan atau membuat sebarang keputusan,” titahnya.

"Saya tahu ramai yang tidak senang dengan hubungan baik antara saya dan menteri besar. Nasihat saya, tinggal keluar dari perniagaan orang lain.

"Beliau (Khalid) sering mengadakan pertemuan dengan saya membentangkan perkara-perkara tertentu, berbincang dan mendapatkan pandangan saya sebelum mengambil apa-apa tindakan atau membuat apa-apa keputusan," titah baginda semasa merasmikan Persidangan Speaker Parlimen dan DUN di Johor Baharu, hari ini.

Awal bulan lalu, anak Speaker DUN Johor Datuk Mohamad Aziz mendakwa bahawa terdapat komplot untuk mengulingkkan Khaled.

Dalam posting di Facebook, Shukur Mohamad mendakwa bahawa orang yang di belakang langkah itu adalah seorang timbalan menteri.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Azalina Othman Said, bagaimanapun, menolak dakwaan untuk menyingkirkan Khaled itu.

Ketika itu, Pemuda Umno Johor antara yang mempertahankan Khaled dengan alasan pertumbuhan ekonomi dan pembangunan pesat di bawah pentadbirannya.

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa