Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Thursday, February 12, 2015

Inilah jadinya bila sikafir bercakap tanpa memahami asas sebenar!

Masalahnya adakah Khutbah memberikan maklumat salah atau dia yang tak faham isu mengikut Islam?

Nampaknya DAP dan MCA masih dua kali juga!

Chong Eng mengadap polis isu khutbah Jumaat
February 12, 2015
Ketua Wanita DAP itu secara terbuka mengkritik khutbah Jumaat JAIS atas dakwaan memberikan maklumat yang salah.
chong-eng1-200813BUKIT MERTAJAM: Ketua Wanita DAP, Chong Eng telah hadir di Ibu Pejabat Polis Daerah Seberang Perai Tengah (IPD SPT) malam tadi untuk direkodkan keterangan bagi membantu siasatan berhubung kenyataannya yang mengkritik khutbah Jumaat.
Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Padang Lalang itu tiba di IPD SPT pada pukul 7 malam sebelum keluar pada pukul 8.15 malam.
Sementara itu, Ketua Polis Daerah SPT, Asisten Komisioner Rusli Mohd. Nood ketika dihubungi berkata, Chong Eng dipanggil untuk direkodkan kenyataan dan wakil rakyat itu memberi kerjasama baik kepada pihak polis, lapor Utusan Online.
Chong Eng dalam satu kenyataan menerusi portal berita Roket Kini mengkritik khutbah Jumaat yang disediakan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS), kononnya menyampaikan maklumat mengelirukan berhubung aurat wanita dalam khutbah Jumaat lalu bertajuk ‘Aurat: Antara Kebebasan dan Maruah Diri’.

3 comments:

  1. Ini kan orang kafir

    Orang islam perlu sabar menerang kan dan cuba memaham kan Islam kepada si kafir

    Kalau sikit sikit tangkap hina si kafir , tak ada lah kafir nak minati islam

    Yang ada islam sekarang pun islam keturunan tu sebab perangai burok makan bebende haram dan hidup macam lahanat

    ReplyDelete
  2. Kepada kafir DAP dan MCA, kamu jangan mencampuri urusan agama kami, kafir kat M'sia ni dah berani mengkritik hal ehwal Islam. Mereka ni lah yang akan mencetuskan ketegangan diM'sia nanti. Kamu agama kamu, kami agama kami.

    ReplyDelete
  3. Bukan berniat hendak membela golongan kafir dlm negara ini, tetapi cubalah diperhalusi terlebih dahulu. Mereka yg kafir itu jahil kpd ajaran islam sebenarnya, maklumlah UMNO juga sama mengamalkan penghinaan kpd ajaran islam malahan secara terbuka pula tu. Bukan shj golongan kafir yg mempertikaikan ajaran islam, terdapat juga orang islam sendiri yg turut sama pertikai. Sebelum menuding kesalahan kpd murid, tudinglah kesalahan gurunya terlebih dahulu.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa