Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Thursday, February 12, 2015

Tidak bersorok lagi: Paling pedas dari Mahathir

Dr M: Kalaulah saya PM, saya letak jawatan
mk12:27PM - 12 Feb 2015
Tun Dr Mahathir Mohamad berkata beliau sanggup meletakkan jawatan sekiranya masih memegang jawatan perdana menteri saat ini.

Bekas presiden Umno itu berkata seseorang perdana menteri sepatutnya "memudahkan sesuatu perkara" dan melepaskan jawatan jika gagal mentadbir.
Tanpa menyebut nama, kenyataannya jelas menempelak Datuk Seri Najib Abdul Razak, yang kini makin kerap dikritiknya.

Bercakap di forum 'The Malaysian dilemma' di Kuala Lumpur pagi ini, bekas perdana menteri itu juga berkata:

"Tiada ada sesiapa yang mendesak saya apabila saya melepaskan jawatan, kerana saya rasa 22 tahun (pentadbiran saya) itu cukup lama.

"Tapi jika anda gagal mentadbir dan rakyat mengkritik anda, tolong mudahkan negara."

12 comments:

  1. Nyanyuk dah mangkuk hayun ni...
    Kalo berpeluang... nak buat pemerintahan kuku besi lagi tu...

    ReplyDelete
  2. Anwar da msk penjara..memanglah berani ckp mcm nie!!!

    ReplyDelete
  3. Sorang sorang akan lungkup GOL! jumpa malaikat maut.

    Semua tunggu masa masih menongkat langit.

    Melayu2 semua nya lupa diri dgn keduniaan.

    Semua akan ke Bukit Kiara jua.

    Tunggu dan lihat.

    ReplyDelete
  4. Tak mau lebih direct lagi ke wahai manusia yg pernah digelar mahafiraun satu masa dulu?..cakap je Najib, sila undur diri sekarang. Anak saya nak ganti tempat you.

    ReplyDelete
  5. Talk Is Cheap. Dia tak berhenti walaupon UMNO diharamkan. Itu dia Lidah Biawak. Nauzubillah.

    ReplyDelete
  6. Dulu di zaman dia..dia yang memalukan DSAI....tahukan dia azab dosa fitnah....macam mana nak perbetulkan.??

    ReplyDelete
  7. Tun M yg memulakan fitnah ini....dari liwat 1 dan liwat 2..tak payah belajar tinggi jadi peguam atau hakim...kita boleh tahu ini semua mahu tamatkan politik DSAI..kalau boleh DSAI mati baru mereka puas hati...kemudian diikuti oleh Najib....malu oiii...dulu masa kes MH 370 saya keluar negara...ramai yg bertanya secara sinis "where is ur plane"...ada surat kabar di Edinburgh tulis.."MH370 landed on the moon"....oii UMNO..ko ingat rakyat Malaysia bodoh2....Alantuya siapa yg arah bunuh...di sekolah budak2 pun kata orang atas yg arah bunuh...Ya Allah kau berilah petunjuk kepada kami Ya Allah...Kesihanilah orng2 yg telah UMNO zalimi Ya Allah....Kau tunjukkanlah Ya Allah....Kau jadikan kami ini orang2 yg sabar Ya Allah....menaangis aku dari kelmarin hingga hari ini setiap lepas solat....apa akan jadi pada anak2 ku...cucu2ku...keturunan ku..jika UMNO dibiarkan memerintah lg...

    ReplyDelete
  8. Perompak No.1 Malaysia.Nak kekal kuasa bagi share kepada kroni untuk sokong dia, hopelesss PM so far.

    ReplyDelete
  9. Alhamdulillah, nampaknya doa Almarhum Ustaz Fadhil Noor dikabulkan Allah S.W.T. supaya Mahathir dipanjangkan usianya.

    ReplyDelete
  10. Woooi Kawan2 !

    Jgn salah membaca dan memahami Pentas Wayang yg sedang dilakunkan oleh Matahir dan Najib.

    Pentas Wayang ni tujuanya utk melekakan dan membodohkan rakyat-rakyat yg sedia bodoh agar otak dan akal mereka terus membusuk hingga ke zuriat dan keturunan mereka.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa