Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Saturday, March 12, 2016

Bijak tak guru tok?

FB Tok Usin UG Ceroi

SATU LAGI PAKATAN DARI BLOK KE TIGA AKAN MUNCUL...TUNGGU...

Sibuk tanya kenapa guru tok nak buat blok ke tiga.  Ye lah, selama ini kita ada dua blok saja iaitu PR dan Bn.  Mana2 dlm dunia ni selalunya ada dua blok saja sebagai kerajaan dan pembangkang.  Tapi setelah guru tok tarik diri dari PH setelah guru tok musnahkan PR, takkan parti tok duduk jadi kera sumbang?

Maka, guru tok pun cadang nk wujudkan blok ketiga.  PH dah ada.  Guru tok mungkin tubuhkan blok ketiga atas nama PH juga tapi bermaksud "Pakatan Hudud" (PH).  Semua dlm komponen Pakatan Hudud ini menyokong Hudud.  Komponennya adalah Perkasa, Pewaris, Ikatan, termasuk persatuan guru2 pondok yang wala kat guru tok.

Pakatan Hudud ini akan bercakap tentang hudud saja walaupun selalu tak sempat bawa masuk parlimen.  Dalam Islam ini Hudud tu lebih penting dari pendidikan, ekonomi, pertahanan, alam sekitar, sosial dan sebagainya.

Dalam PRU nanti, kita akan lawan PH.  Dapat pecah undi dan Amno menang pun takpe sebab amno sokong hudud.  Bijak tak guru tok?

2 comments:

  1. bangang dah bahlol tok guru nie...kah kah kah...sekolah mana la nie...

    ReplyDelete
  2. pandai tok guru berlakun..selalu tak sempat.nape pulak? kan semua uztaz2 lebai2 dah bergabung jadi satu barisan di bawah satu golongan ulamak.
    kalau dulu.ramai golongan pro yg tak faham hudud.sekarang semua alim ulamak..takkan tak boleh buat lg..

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa