Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Wednesday, March 23, 2016

Kes LGE: Kenyataan Media Mahfuz

Kenyataan Media.

JANGAN LINDUNGI KM LIM GUAN ENG DAN JANGAN LINDUNGI PM NAJIB.

1. SPRM tidak boleh dilihat melindungi pelaku rasuah. SPRM juga tidak boleh dilihat menjadi menjadi alat kepada mana-mana pihak yang cuba memburukkan seseorang dengan isu rasuah tanpa penjelasan hasil daripada siasatan.

2. Dalam kes yang membabitkan laporan rasuah ke atas Lim Guan Eng ( LGE), Ketua Menteri Pulau Pinang, saya mengalu-alukan dan menggesa SPRM mempercepatkan siasatan ke atas LGE atas isu pembelian rumah di bawah harga pasaran yang berharga RM 2.8 Milion dan perkara perkara yang berkaitan, malah jika didapati hasil siasatan mempunyai bukti yang mencukupi SPRM boleh mencadangkan pertuduhan ke atas LGE untuk diambil tindakan pendakwaan oleh Peguam Negara. Saya juga hendak tahu adakah benar dan bagaimana KM Guan Eng boleh membeli rumah tersebut di bawah harga pasaran? Saya menggesa SPRM menyiasat apakah ada timbal balas daripada jual beli ini?

RM 2.8 MILION vs RM 2.6 BILION.

3. Saya tidak bertolak ansur atas segala salahguna kuasa dan rasuah yang dilakukan oleh mana-mana pihak yang berkuasa. Syabas saya ucapkan kepada pemimpin Umno Bn yang begitu tegas dan keras membangkitkan isu pembelian rumah oleh KM Guan Eng yang berharga RM 2.8 Milion tetapi mempertahan dan melindungi PM Najib dalam kes dana RM 2.6 Bilion dan RM 42 Milion dalam akaun peribadi beliau. Bagi saya, jangan lindungi KM Guan Eng dan jangan lindungi PM Najib jika cukup bukti dakwa mereka dan jika sabit kesalahan hukuman yang setimpal perlu dikenakan.

4. Persolannya ialah kenapa kertas siasatan SPRM yang mengandungi cadangan pendakwaan ke atas PM Najib atas kes SRC RM 42 milion dalam akaun peribadi beliau dibakul sampah oleh Peguam Negara? Kenapa permohonan SPRM untuk mendapat kebenaran Mutual Legal Assistance (MLA) daripada Peguam Negara bagi membolehkan SPRM meneruskan siasatan isu dana RM 2.6 Bilion untuk mendapatkan bukti serta dokumen daripada institusi kewangan yang berpengkalan di luar negara tidak diberikan kebenaran tersebut oleh Peguam Negara?

5. Kenapa Peguam negara takut dan enggan mengeluarkan MLA kepada SPRM? Kenapa dan apa hak Peguam negara mengarahkan SPRM menghentikan siasatan ke atas kes dana RM 2.6 Bilion dan SRC RM 42 Milion dalam akaun peribadi PM Najib? Jangan lindungi PM Najib dan KM Guan Eng hanya kerana mereka mempunyai kedudukan dan kuasa. Jangan dilihat undang-undang di Malaysia hanya orang biasa yang bersalah sedangkan Pemimpin yang berkuasa dilindungi dan terlepas lari.

#SelamatkanMalaysia
#ReformMalaysia
#BebasAnwar.

DATO' HJ MAHFUZ HJ OMAR
Ahli Parlimen Pokok Sena
22 Mac 2016/13 Jamadilakhir 1437H

2 comments:

  1. Mahfuz ni nak komen pasal kes LGE komen sahaja lah, buat apa nak melalut kes Najib...org politik, mesti spin punya...

    ReplyDelete
  2. Menunggu tindakan yg adil dari Peguam Negara..

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa