Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Friday, March 18, 2016

Turki: Perkara aku tak tahu, jadi aku ambil dari orang yang tahu

18 MARCH 2016
Apa Sebenarnya Yang Berlaku Di Turki?

Bhai/DeeDee semua...

Isu di Turki sebenarnya hampir serupa dengan apa yang berlaku di Selatan Thailand... Bagaimana kerja-kerja melaga-lagakan pihak-pihak Turki dan Kurds dilakukan secara berjamaah oleh agam-agen CIA dan MOSSAD....

Bagi kes di Selatan Thailand, pergolakan disana pernah saya ulaskan.. Ianya adalah hasil kerja buat Agensi Risikan Singapura sejak sekian lama hanya semata-mata tidak mahu bermulanya projek Terusan di Segenting Kra yang patinya akan mengganggu gugat ekonomi Singapura..

Bagi kes di Turki, seluruh dunia tahu bahawa Turki mempunyai kekuatan perang yang agak besar dan lengkap. Malah pertahanan udara dan laut Turki juga agak tersusun. Dan dalam babyak situasi, Turki akan berkemungkinan menjadi penggerak uatam bagi keselamatan Tentera Islam di masa akan datang. Malah Turki juga adalah menjadi muka depan bagi Unit Ketenteraan Islam yang hampir ke benua Eropah.

Oleh itu MOSSAD cukup cuak dengan situasi ini malah terpaksa menggunakan kekuatan agensi CIA untuk membuat kacau ganggu dan elemen perang psikologi dengan bantuan orang Kurds. CIA cukup tahun bahawa Kurds mudah dibakar sentimen kenegaraan terutama melibatkan Wilayan Autonomi Kurdistan.

Maka Turki perlu di kucar kacirkan. Itu sahaja idea dan tindakan yang perlu dibuat...

Nanti gua sambung lagi..... Bye..
 - cipantapirtenuk

4 comments:

  1. yang pasti nyata ramai tak peduli
    ramai pemimpin islam nampak macam lawan yahudi tapi kawan yahudi
    tak payah pi jauh jauh kat tempat kita apa kurang
    ini zaman sematpon setupid pipel

    ReplyDelete
  2. Hi admin please visit discounthotelsdubai.com get special discount with the best rates from all hotels in Dubai

    ReplyDelete
  3. Netanyahu’s comments, during a tour of the security fence going up along the Jordanian border, came on the same day Malcolm Hoenlein, the executive vice chairman of Conference of Presidents of Major American Jewish Organizations, met in Turkey with Turkish President Recep Tayyip Erdogan.

    The Daily Hurriyet website on Tuesday said Erdogan’s meeting with “influential Jewish lobbying groups” in the US is “a sign of Ankara’s willingness to normalize bilateral ties with Israel.”

    The report also said that Turkish Jewish Community President Ishak Ibrahimzadeh took part in the closed-door meeting at Erdogan’s presidential palace.

    erdogan sanggup tarik balik tuntutan keatas israel yg membunuh aktivis turki diatas kapal mara...

    takkan musuh Islam nak musnahkan barua mereka...

    "Israel needs a country like Turkey in this region. We, too, should admit that we need a country like Israel," Erdoğan told journalists on a flight back from an official trip to Saudi Arabia. "This is a regional fact. We need to see it."

    ReplyDelete
  4. bila media sibuk pasal turki bom syria, tetiba ankara kena bom. turki kata isil punya kerja. isil tu kan tolong curikan minyak iraq dan syria utk turki?

    pastu, bila media sibuk bab tentera turki buat ethnic cleansing keatas org kurdish, tetiba kena bom lagi. yg bom pula dikatakan wanita kurdish... cuba fikirlah wei... bila masa org kurdish guna suicide bomber? pompuan plak tu...

    tetiba keluar berita, embassy amerika keluarkan amaran pd 11 march agar warga amerikan jgn pergi ke tpt yg kena bom tu...

    mcm mana amerika tau?

    http://www.islamicinvitationturkey.com/2016/03/14/shocking-embassy-of-usa-in-ankara-had-warned-its-people-about-the-ankara-blast-2-days-before-the-blast/

    drpd kita pray for turkey the dumb turkey barua yahudi, lebih baik kita pray for malaysia agar najib cepat turun...

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa