Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Sunday, November 13, 2016

Garang dan menyinga Rafizi hari ni?

Konvensyen gamat dengan "setuju" permohonan mandat Rafizi
Peserta Konvensyen Pakatan Harapan di Shah Alam hari ini
Peserta Konvensyen Pakatan Harapan hari ini bersorak "setuju" setiap kali Setiausaha Agung PKR, Rafizi Ramli menyatakan cadangan dalam usaha mengukuhkan Pakatan Harapan.
Rafizi RamliRafizi RamliAhli parlimen Pandan itu antara lain memohon mandat peserta konvensyen untuk memohon Majlis Setiausaha dan Majlis Presiden Pakatan Harapan memulakan rundingan untuk pengagihan kerusi pilihan raya umum (PRU) ke-14.
"Saya mahu minta mandat untuk saya bawa isu-isu ini kepada Majlis Setiausaha dan Majlis Presiden Pakatan Harapan untuk buat keputusan.
"Saya mohon mandat pertama supaya pimpinan di peringkat tertinggi memulakan rundingan untuk pengagihan kerusi bagi pilihan raya umum akan datang.
"Saya juga mohon mandat untuk dibawa ke Majlis Setiausaha dan Majlis Presiden, kita juga kena ada had masa untuk rundingan.
"Setakat mana yang kita boleh, calon-calon bertanding di bawah satu logo," ujarnya disambut sorakan 'setuju' hadirin dewan konvensyen.
Rafizi turut menggesa usaha membebaskan Datuk Seri Anwar Ibrahim diperhebat.
Beliau menyifatkan Konvensyen Pakatan Harapan adalah langkah untuk menyusun kembali gabungan pembangkang supaya menjadi lebih kukuh.
"Dengan adanya Amanah, PKR, DAP dan Bersatu, saya percaya rakyat tidak lagi ragu-ragu dengan Pakatan Harapan.
"Pakatan Harapan selama ini dapat sokongan baik daripada bukan Melayu.
"Pengundi Melayu masing-masing kalau diyakinkan mereka tidak teragak-agak untuk meninggalkan Umno-BN.
"Kita berdepan dengan kerajaan yang melakukan pemborosan.
"Najib ambil sebesar-besar wang Personas. Saya diminta orang dari KWSP dedahkan apa berlaku dalam KWSP.
"Kalau sentuh wang KWSP kita akan turun ke jalan raya!" tegasnya.
Beliau turut mengulas projek keretapi landasan timur (ECRL) yang disifatkan sebagai terlalu mahal.
"Dia buat projek kereta api yang kita tidak minta pun. Orang Terengganu tak minta kereta api. Orang Kelantan minta lebuh raya.
"Dia umum projek kereta api yang terlalu mahal. Tidak ada yang naik melainkan lembu-lembu.
"Keputusan mengejut di Amerika (kemenangan Donald Trump), jangan sesekali merendahkan 'under dog'. Jadi kita bina kekuatan. Rakyat tidak pilih parti yang kuat.
"Najib dan Rosmah perlu dihantar ke Penjara Sungai Buloh," katanya.

* Cuma maaf aku nak tanya ikhlas.......betulkah Rafizi ini asal keturunan Terengganu? Harap ada yang boleh maklum sebenar-benarnya.

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa