Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Thursday, November 3, 2016

MH370: Masih belum habis-habis lagi teori kehilangannya

MH370 dalam 'kelajuan menjunam yang meningkat' sebelum hilang - Laporan 
Agensi |  November 02, 2016 11:22 MYT
MH370 dalam 'kelajuan menjunam yang meningkat' sebelum hilang - Laporan
Gambar memaparkan pesawat pencari Royal New Zealand Air Force P3 Orion sewaktu dalam misi pencarian pesawat MH370 pada 31 Mac, 2014. - Foto Reuters
SYDNEY: Laporan terbaharu berkaitan kehilangan pesawat MH370 milik Penerbangan Malaysia mendapati hasil analisis lanjut dari satelit komunikasi pesawat adalah konsisten dengan kedudukan pesawat “yang berkelajuan menjunam yang tinggi” sejurus sebelum ia hilang.

Analisis lanjut oleh Biro Keselamatan Pengangkutan Australia (ATSB), yang mengetuai pencarian pesawat MH370 turut memaklumkan flap sayap pesawat terbabit tidak sesuai untuk pendaratan.

Kedua-dua maklumat terbaharu oleh agensi itu turut memperkukuhkan pandangan sebelum ini bahawa pesawat MH370 itu tidak dikemudi oleh juruterbang dan menjunam dengan lajunya selepas kehabisan bahan api, sebelum hilang.

Laporan setebal 28 muka surat yang dikeluarkan hari ini turut mengemukakan simulasi dan arah pesawat terbaharu.
Pesawat jenis Boeing 777 itu hilang sewaktu dalam perjalanan dari Kuala Lumpur ke Beijing pada Mac 2014 bersama 239 penumpang dan anak kapal memaksa pencarian lebih dua tahun enam bulan di Lautan Hindi.

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa