Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Monday, May 5, 2014

11 orang maut jambatan batu haram runtuh - 5 gambar

BEIJING - Sebuah jambatan batu yang dibina secara haram di sebuah kampung di selatan China runtuh dengan menyebabkan 11 orang maut manakala sejumlah yang lain cedera, lapor media rasmi negara itu semalam.
Seorang pegawai di pejabat pentadbiran bandar Maoming berkata, pekerja-pekerja penyelamat mengeluarkan 26 orang dengan kebanyakan mereka buruh binaan selepas jambatan itu runtuh tengah hari kelmarin di kampung Liangkengkou, dalam wilayah Guangdong.
"Lima mangsa berkenaan disahkan mati di tempat kejadian manakala lapan orang lagi parah dengan enam daripada mereka meninggal dunia di hospital tidak lama kemudian," katanya.
Menurut pegawai itu, seorang pekerja berkenaan - berjaya melarikan diri ketika infrastruktur itu runtuh.
"Jawatankuasa kampung memutuskan untuk membina jambatan itu yang menyeberangi sebuah parit tidak berair tetapi gagal mendapat kelulusan pihak berkuasa," tambahnya.
Pihak pentadbiran tempatan memberitahu, tiga orang yang bertanggungjawab berhubung projek tersebut kini ditahan untuk siasatan manakala punca kemalangan masih disiasat. - AP
 
 
 
 

2 comments:

  1. Thanks for finally writing about > "11 orang maut jambatan batu haram runtuh - 5 gambar" < Liked it!

    Take a look at my web-site - plenty
    of fish dating site of free dating

    ReplyDelete
  2. Hello to every body, it's my first go to see plenty of fish dating site Of free Dating this website; this weblog carries remarkable and in fact good
    information designed for readers.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa