Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Thursday, July 23, 2015

Tu diaaa......tak ke malu?

Dow Jones mahu peguam PM 'sekolah' anak guam
mk - 5:32PM - 23 Jul 2015

Dow Jones & Company, yang memiliki akhbar The Wall Street Journal, memberitahu peguam yang mewakili Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak agar menjelaskan kepada anak guamnya mengenai perbezaan antara artikel berita dan pendapat.

Dow Jones berkata tidak perlu juga bagi WSJ untuk menjelaskan pendiriannya mengenai laporan yang mendakwa sejumlah RM2.6 bilion dana yang dikaitkan dengan 1MDB didepositkan ke dalam akaun bank peribadi Najib.

Dalam surat peguam Dow Jones, memetik Najib meminta pengesahan WSJ sama ada ia mempertahankan laporan yang mendakwa bahawa beliau menyalahgunakan hampir AS$700 juta yang dimiliki oleh 1MDB.

"Kami percaya permintaan anda tidak perlu kerana artikel berita dan pendapat bercakap bagi diri mereka sendiri," kata peguam Dow Jones dan ketua pegawai pematuhan Jason P Conti menulis dalam suratnya kepada peguam Najib.

Najib menghantar surat kepada WSJ menuntut penerbitan ini bagi menjelaskan pendiriannya mengenai laporan berita 2 Julai bertajuk "Malaysia leader's accounts probed" dan pendapat pada 6 Julai bertajuk "Scandal in Malaysia".

Barisan peguam mahu WSJ untuk menjelaskan jika ia bermaksud dakwaan RM2.6 bilion yang didakwa disalurkan ke akaun Najib datang dari 1MDB atau sumber yang tidak diketahui.

4 comments:

  1. Bolih selesai di luar mahkamah ke ? ..seperti yang dilaku kan oleh peguam Afrizam ( peguam UMNO )

    ReplyDelete
  2. Blah la ko najib. Majoriti rakyat tak sokong engko.. busuk punya kaki.

    ReplyDelete
  3. Aku ingat lagi bila KPN 1Malaya berkata akan siasat dgn telus tidak kira kedudukan seseorang tu rupenye mulut dia tu ibarat Tahi Babi keluar Dari puki Bontot Babi Tu.

    ReplyDelete
  4. BANGKAI HIDUP INI NAK TERUS KAYA BER GAYA

    ADA BON BON JAGA TU SEBAB SEMUA ORANG JADI BODOH

    Rakyat yang RUGI angkat Budak Bahalol jadi Ketua Besar

    Negara sudah jadi macam GREECE saja

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa