Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Sunday, March 13, 2016

Biar betul.........Orang Asal pun dah tolak BN?

60% Orang Asal tolak BN pada PRU-14 kerana tertindas

 | March 12, 2016
Orang Asal sudah hilang kepercayaan kepada karajaan ketika ini, kerana terpalit pelbagai skandal, ditambah pula dengan pelbagai janji sebelum pilihan raya gagal ditunai.
Yusri-Ahon_umno_bn_600
PETALING JAYA: Lebih 50% masyarakat Orang Asal di seluruh negara akan menolak UMNO dan Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya akan datang.
Naib Presiden Jaringan Orang Asal SeMalaysia (JOAS), Yusri Ahon membuat rumusan itu berdasarkan keluhan yang dibuat kebanyakan masyarakat Orang Asal apabila banyak janji yang ditabur kerajaan BN gagal ditunaikan
Perkara itu diburukkan lagi dengan pelbagai dakwaan skandal serta rasuah yang dihadapi kepemimpinan kerajaan ketika ini sehingga memaksa rakyat menanggungnya.
“Orang Asal akan tolak UMNO dan BN, saya yakin walaupun bukan 100% tetapi 50 hingga 60% akan menolak dan tidak menyokong kerajaan sedia ada pada PRU-14.
“Antara sebab lain mereka hilang kepercayaan kepada kerajaan ialah banyak janji tidak ditunaikan dan nasib mereka tidak terbela, antaranya tiada elektrik, air, hak tanah serta pendidikan,” katanya kepada FMT, di sini, semalam.
Mangulas isu Orang Asal tiada bekalan elektrik dan air di Dengkil yang bersempadanan Putarajaya, beliau berkata, banyak lagi masyarakat Orang Asal menerima nasib yang sama.
“Banyak lagi, contoh, di Bera, Pahang, di Kelantan dan lain-lain. Antara sebabnya ialah kerajaan tidak pernah mahu mendengar suara Orang Asal.
“Banyak kawasan Orang Asal diambil oleh pihak tertentu untuk aktiviti pembangunan sehingga terpaksa lari mencari tempat baharu. Kalau kerajaan mengutamakan Orang Asal mereka seharusnya mendidik Orang Asal, bukannya menindas dan menghalau begitu sahaja,” katanya.

2 comments:

  1. Cakap je bila Tok Ketua dh masyukk dh bagi Tuak 1tan.Pangkah BN jugak

    ReplyDelete
  2. Mcm.tu le..apo nak d kato!Org.asal laani pun tau bila nak tarik cash ooo..

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa