Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Thursday, March 17, 2016

Tahniah Mejar Zaidi, selamat menyambung berkhidmat untuk rakyat!

KM lantik bekas Mejar Zaidi sebagai pegawai penerangan
mk - 16 Mac 2016, 4:22 petang

Bekas juruterbang Tentera Udara Diraja Malaysia, Mejar Zaidi Ahmad yang dipecat kerana mencabar Suruhanjaya Pilihan Raya berhubung penggunaan dakwat kekal pada pilihan raya umum 2013, hari ini mengangkat sumpah sebagai pegawai penerangan Ketua Menteri Pulau Pinang.

Ketua Menteri, Lim Guan Eng, yang menyaksikan upacara angkat sumpah di Komtar itu berkata, Zaidi ditugaskan untuk mengendalikan jalankan projek kerajaan negeri bagi membantu golongan miskin iaitu Agenda Ekonomi Saksama (AES).


Lim yakin Zaidi mampu memberi inspirasi kepada golongan belia untuk meningkatkan taraf hidup mereka kerana adalah impian kebanyakan kanak-kanak untuk menjadi seorang juruterbang.


"Bukan mudah untuk jadi seorang juruterbang," katanya pada sidang media bagi mengumumkan pelantikan Zaidi.


Lim berkata Zaidi, yang juga adalah Pengarah Komunikasi Parti Amanah Negara, bahagian Kepala Batas dipilih berdasarkan prinsip perjuangan hidupnya.


"Beliau sedia berkorban kerana prinsip," katanya.


Zaidi dilucutkan keanggotaanya dari TUDM selepas mahkamah tentera mendapati beliau bersalah kerana membuat laporan polis pada pilihan raya umum 2013 berhubung dakwat kekal itu yang disifatkan sebagai melanggar etika kerja.

2 comments:

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa