Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Saturday, March 12, 2016

Zahid sambut baik pakatan politik Pas: Apa maknanya ni?

Rupanya PAS dok gila nak jadi ketua!
Itu sebab buat rumah sendiri dan nampaknya setakat ini tidak ada lagi yang ingin jadi penumpang

Naib Presiden Umno sambut baik pakatan politik Pas
12 Mac 2016 | BERNAMA
Ahmad Zahid Hamidi
Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi secara peribadi menyambut baik keputusan Pas untuk menubuhkan pakatan baharu dengan sebuah parti pelbagai bangsa sebagai persediaan menghadapi Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU) akan datang.
Ahmad Zahid, yang juga Naib Presiden Umno, berkata langkah sedemikian akan lebih mewarnai arena politik tanah air sekali gus menjadikan rakyat lebih matang berpolitik.
"Ini juga mampu menjadikan politik tanah air lebih baik, lebih demokratik dan banyak pilihan," katanya ketika berucap pada majlis amanah khas Ketua Umno Bahagian kepada kepimpinan Umno Cawangan Empat Peringkat Bahagian Bagan Datoh di sini hari ini.
Ahmad Zahid mengulas pengumuman Setiausaha Agung Pas, Datuk Takiyuddin Hassan pada Khamis mengenai keputusan parti itu untuk bergerak sebagai sebuah lagi parti politik selepas Barisan Nasional (BN) dan Pakatan Harapan.
Bagaimanapun perkara itu hanya akan diumumkan pada Rabu ini.
Ahmad Zahid menarik perhatian apabila berkata keputusan Pas itu jelas menunjukkan bahawa parti itu telah menjadi kuda tunggangan DAP selama ia berada dalam pakatan pembangkang.
"Harap rakyat sedar DAP tidak lebih daripada parasit dan anai-anai yang meruntuhkan sistem demokrasi negara.
"Saya tidak berhasrat untuk masuk campur, tapi perkembangan baharu ini memberikan kesedaran apa yang berlaku adalah hidayah daripada Allah," katanya.
Ketua Umno Bahagian Bagan Datoh itu berkata perpaduan yang jitu dalam kalangan anggota di peringkat akar umbi merupakan satu daripada 'resepi' utama untuk memastikan parti keramat orang Melayu tersebut terus kukuh.
Anggota Umno di semua peringkat juga perlu sentiasa bekerja kuat tanpa mengharapkan sebarang ganjaran selain perlu mengatur strategi untuk memenangi hati serta pemikiran rakyat, katanya.
"Saya harap kita tidak hanya melihat kepada politik di luar, tetapi apa yang penting asas kita adalah politik dalaman," katanya.

1 comment:

  1. omno kuda sapa pulak
    kuda penjajah asalkan jadi pemerintah
    omno tidak suka hukum jinayah Islam dijalankan
    denagn berbagai alasan
    dalam kutbah ada ayat Allah hina rakayt tak taat pemimpin.
    sebenarnya Allah hina pemimpin dan rakyat yang tak mau berubah

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa