Pengumuman

Mulai esok (11 Julai 17) blog ini tidak akan diupdate Oleh kerana blog ini dan blog yang satu lagi mengandungi bahan yang sama, saya rasa adalah wajar untuk menghidupkan satu blog sahaja iaitu mountdweller88 untuk dilayari dengan mudah tanpa gangguan insya Allah Saudara/saudari persilakan ke - mountdweller88.blogspot.com

Tuesday, November 1, 2016

Hoii..yang bising tu, apa yang ko dah bawa untuk negara? Najib bawa pelabor melabor di bandar-bandar Malaysia!

'Lawatan ke China bukan untuk menunggang kuda'
MUHAMMAD SHAMSUL ABD GHANI - 1 NOVEMBER 2016
'Lawatan ke China bukan untuk menunggang kuda' Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak (kanan) dan isteri Datin Seri Rosmah Mansor disambut Duta Besar Malaysia di China, Datuk Zainuddin Yahya (kiri) sebaik tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Beijing, semalam. - Foto Bernama

SHAH ALAM - Penyertaan ahli keluarga Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dalam lawatan ke China merupakan satu kebiasaan untuk pemimpin besar negara itu menjalinkan keakraban melalui hubungan peribadi dan keluarga dengan pemimpin lain.

Ketua Penolong Pengarah Bahagian Khas Pejabat Perdana Menteri, Datuk Rizal Mansor berkata, oleh itu tidak menjadi kesalahan untuk Najib membawa bersama ahli keluarganya dalam lawatannya ke negara tembok besar itu.

"Kerajaan China telah menjemput Perdana Menteri dan keluarganya dalam lawatan ke China kali ini....Walaupun Perdana Menteri jarang membawa keluarga beliau, tetapi adalah normal jika PM mahukan anak-anaknya bersama ketika lawatan panjang selama seminggu - apatah lagi jika terdapat jemputan khas untuk membawa keluarga," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Beliau berkata demikian bagi menjawab persoalan Ahli Parlimen Padan, Rafizi Ramli yang mempersoalkan kenapa ahli keluarga Perdana Menteri turut serta dalam kunjungan kerajaan ke China.

[ARTIKEL BERKAITAN: Apa istimewanya Riza, boleh naik jet bersama PM?]

Semalam Najib tiba di Beijing untuk lawatan rasmi enam hari ke China dengan matlamat mengukuhkan lagi hubungan dua hala yang lama terjalin antara kedua-dua negara.

[ARTIKEL BERKAITAN: PM tiba untuk lawatan rasmi di China]

Ujarnya, sepatutnya isu ini tidak perlu dibangkitkan kerana 'ada perkara yang lebih penting' untuk dilihat dalam kunjungan Najib kali ini.

"Terdapat banyak perjanjian perdagangan dan pelaburan yang akan ditandatangani dalam lawatan rasmi ini, ianya bakal membawa puluhan bilion ringgit pelaburan dan manfaat untuk Malaysia," katanya.

Jadi ujarnya, mengapa perlu dibangkitkan soal kecil mengenai kedua anak mengikuti beliau dalam lawatan ini?

"Lagipun lawatan ke China bukan untuk menunggang kuda ataupun melawat ladang," katanya.

* Tu lah sebabnya orang kata bandar kita dah jadi kepunyaan cina

1 comment:

  1. Pundek punya rizal ni. Nenek dia tak bawa ke jemputan rasmi tu. Beli tiket sendiri lah kalau anak bini nak ikut. 1mdb pun melabur berbilion2.....tapi rakyat kena bayor. Skrg apa lak dia nak jual kat china komunis ni.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa