Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Saturday, November 5, 2016

Opah fidah mengamuk!

Rafidah: Sedih, marah, bimbang, takut masalah di Malaysia
mk   -    Hari ini 4 Nov. 16 -  6:23 petang
Bekas menteri Umno, Tan Sri Rafidah Aziz berkata, beliau sedih, marah, bimbang dan takut terhadap masalah yang melanda negara sekarang.

Antara perkara yang menjadi "gila", katanya, adalah ketiadaan tadbir urus yang baik dan percambahan xenofobia atau perasaan benci terhadap orang asing yang disebarkan di negara ini.

Walaupun begitu, beliau berkata, sebahagian besar rakyat Malaysia masih cintakan negara dan menerima kepelbagaian.

"Mereka (majoriti) terpaksa berdepan dengan xenofobia, hipokrasi dan ketidak-siuman segolongan minoriti, yang menayangkan kuasa mereka, membuat ucapan gila dan mengancam masyarakat Malaysia," katanya dalam laman Facebook hari ini .

Bukan itu sahaja, negara ini juga mengalami hakisan budaya tadbir urus politik dan ekonomi yang baik, kata Rafidah yang terjalin sejak beberapa dekad lalu oleh pemimpin terdahulu.

Walaupun beliau mengakui pemimpin terdahulu mempunyai kelemahan, namun menurutnya, ini adalah kerana mereka hanya manusia.

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa