Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Tuesday, May 13, 2014

Emma Maembong Akan Berhijab?

Emma enggan seksi bukan kerana Zizan
Oleh MOHD. IZUAN ROSELI
izuan.roseli@kosmo.com.my
PERSOALAN timbul adakah Emma Maembong mengambil tindakan drastik untuk tidak muncul dengan fesyen seksi disebabkan permintaan kekasihnya, Zizan?

PELAKON sensasi, Fatimah Rohani Ismail, 22, atau dikenali umum sebagai Emma Maembong yang kini sedang hangat dilamun cinta dengan pelawak tersohor, Zizan Razak sebelum ini terkenal dengan imej yang moden dan sedikit seksi.


Namun sejak akhir-akhir ini, pelakon yang terkenal melalui drama Projek Memikat Suami itu telah dikatakan berubah apabila menolak untuk memakai baju yang mendedahkan sosok tubuhnya. Angin gosip terus bertiup mempersoalkan adakah perubahan itu atas permintaan Zizan?
Ikuti temu bual Kosmo! bersama pelakon yang sedang meningkat naik itu.
Kosmo! Benarkah Emma menolak untuk berpakaian seksi seperti dahulu?
EMMA: Saya kini lebih suka berpakaian lebih sopan memandangkan saya rasa sudah sampai masanya untuk melakukan perubahan dalam diri saya. Saya ikhlas untuk melakukan perubahan ini dan tidak salah untuk saya berubah ke arah kebaikan. Jadi saya kini sedang berusaha perlahan-lahan ke arah kebaikan.
Adakah perubahan anda disebabkan kekasih anda, Zizan Razak?
Dia (Zizan Razak) tidak pernah terlibat dalam perubahan ini. Saya sendiri berniat untuk melakukan perubahan kepada diri saya. Sebelum ini, dia tidak pernah melarang saya mengenai bab pemakaian. Dia juga pernah pesan kepada saya, jika hendak berubah, biarlah ia lahir daripada hati yang ikhlas. Dia juga sentiasa menyokong dalam setiap apa yang saya lakukan.
Adakah anda tidak takut tawaran lakonan yang diterima akan berkurangan sekiranya melakukan perubahan terhadap diri anda?
Saya rasa ia tidak menjadi permasalahan kerana buat masa sekarang, semua pihak memberi kerjasama yang amat memberangsangkan, malah pereka fesyen juga memahami kehendak saya dan mereka tahu apa yang saya mahukan.
Apakah pandangan keluarga dan kekasih apabila anda bertindak untuk berubah?
Alhamdulillah, mereka merupakan orang yang sentiasa berada di sisi saya dan menyokong setiap apa yang dilakukan. Saya sangat bersyukur, malah mereka sangat memahami terutamanya ayah saya, Ismail Embong.
Adakah anda akan mengubah perwatakan sama seperti anda mengubah imej sebelum ini?
Saya tetap akan berperwatakan seperti biasa kerana itulah diri saya. Saya cuba untuk menjadi diri sendiri tetapi pada masa yang sama, saya akan melakukan perubahan sedikit demi sedikit untuk kebaikan saya dan semua orang di sekeliling saya.
Apakah perkembangan terbaharu anda?
Kini saya baharu sahaja selesai daripada penggambaran telemovie Bintang Hati bersama Shaarnaz Ahmad. Bagaimanapuni ia masih belum mempunyai tarikh siaran.
Adakah anda akan berhijab pada masa akan datang?
Ya, Saya juga ada perancangan untuk berhijab pada masa akan datang, tetapi buat masa sekarang, saya masih lagi dalam proses untuk ke arah itu. Saya juga teringin untuk berubah apabila melihat teman-teman artis lain yang banyak berhijrah ke arah kebaikan.

3 comments:

  1. Nak seksi seksi ni biarlah masa muda 20an , bila dah 40-50 nampak burok semua jatuh....

    ReplyDelete
  2. Good day! I could have sworn I've visited this site before
    but after going through many plenty of fish dating site of free dating the articles I realized it's new to
    me. Regardless, I'm definitely delighted I came across it and I'll be
    bookmarking it and checking back often!

    ReplyDelete
  3. When someone writes an paragraph he/she retains the plan plenty of fish dating site of free dating a user in his/her brain that how a user can understand it.
    Therefore that's why this piece of writing is great.
    Thanks!

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa