Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Wednesday, May 14, 2014

Krisis T'ganu: Tengku Adnan Dipersalahkan Bukan Najib

Baca jugaPertukaran MB: Jangan salahkan Najib

Krisis T'ganu: Pemimpin Umno salahkan Ku Nan
Timbalan Ketua Umno Petaling Jaya Utara, Mohamad Azli Mohemed Saad menyalahkan Setiausaha Agung Umno Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor yang didakwanya gagal menguruskan isu peralihan jawatan menteri besar Terengganu.

Mohamad Azli mendakwa Tengku Adnan perlu bertanggungjawab berhubung perkara itu yang menyaksikan bekas menteri besar Terengganu Datuk Seri Ahmad Said dan dua ADUN bertindak keluar parti dan menjadi wakil rakyat Bebas, lapor Utusan Malaysia hari ini.

“Saya secara peribadi minta beliau (Tengku Adnan) letak jawatan, kerana bagi saya selaku delegasi (wakil Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak) telah gagal menguruskan isu terbabit.

“Kita tahu Datuk Seri (Ahmad Said) meminta ditangguhkan dahulu (peralihan kepimpinan) kerana anaknya nak berkahwin. Apakah ini (alasan) tidak boleh diterima?

“Apa salahnya dilewatkan (tangguh peralihan). Ini sudah jadi kelam kabut. Apabila isu ini tak ditanggani secara bijaksana, yang buruknya nampak kepada Umno,” katanya seperti dilapor dalam akhbar harian itu.

Mohammad Azli berkata demikian bagi mengulas situasi politik Terengganu dengan Ahmad, ADUN Ajil, Ghazali Taib dan ADUN Bukit Besi, Roslee Daud keluar parti dan menjadi ADUN Bebas.

Bagaimanapun, Roslee dilaporkan menarik balik surat keluar daripada Umno dan kembali menjadi wakil rakyat Barisan Nasional (BN).

Laporan akhbar harian itu juga menyebut Mohamad Azli berkata bekas menteri besar itu perlu diberi ruang 'selesa' mengenai peralihan kepimpinan dan meminta pucuk pimpinan tertinggi parti dan Ahmad bertemu bagi menyelesaikan masalah tersebut. - mk

4 comments:

  1. Orang bole nasihat. Yang pi ikut tu apahal? Ketua buat keputusan dan perlu brtanggungjawab atas keputusannya. Kenapa tiadanya diplomasi? MB ini jawatan 'kucing kurap' kah?

    ReplyDelete
  2. ribut sesama penyangak darul runtuh ? ABU !

    ReplyDelete
  3. cerita ni sudah di lakonkan dlm 3abdul..

    ReplyDelete
  4. Bodek bodek kah kah kah kah.biasalah org politik.terutama umngok.mcm sarkas

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa